به گزارش افکارنیوز، ‌ ‌سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم پیروزی بر دشمن صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه که در منطقه مرزی عیتا الشعب برگزار می‌شود، تاکید کرد که باید از تحریکات طایفه ای و مذهبی خودداری شود؛ درگیری‌های سیاسی باید باقی بماند، اما از تحریکات مذهبی و طایفه‌ای باید خودداری شود، البته در صورت وقوع کشتار و جنایت نباید تنها به محکوم کردن آن بسنده شود.

وی همچنین خطاب به کسانی که دیروز در انفحار الرویس زخمی شدند و خانواده‌های آنها گفت: ما صبر و وفاداری و شجاعت شما را می شناسیم، امتحان بزرگتر در جریان جنگ ۳۳ روزه رقم خورد و واکنش شما در طول جنگ و بعد از آن مشخص بود، دشمنان به دنبال از بین بردن اراده و وفاداری شما به مقاومت هستند، اما ما نسبت به وفاداری شما به مقاومت اطمینان خاطر داریم و می دانیم این هدف شکست خواهد خورد. چیزی که ما نگران این هستیم، این است که آنها بخواهند شما را به سمت رفتار غیر حساب شده‌ای بکشانند که منجر به فتنه و ویرانی در کشور شود، تا الان اوضاع اینطور بوده و بعد از این نیز ما باید خود را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: هنگامی که اسامی عاملان اقدامات تروریستی صادر شود، این اسامی از گروه کریمه اهل تسنن خواهد بود، ممکن است برخی بگویند که این سنی‌ها هستند که ضاحیه را موشک‌باران می کنند و خودروهای بمب گذاری شده به آن اعزام می‌کنند. هر کسی این طور حرف بزند با منطق اسرائیلی صحبت کرده و شریک خون کشته شده‌ها خواهد بود، من تاکید می‌کنم که این عناصر تروریستی هیچ دین و کشوری ندارد و حتی اهل تسنن هم نیستند، اینها از میان اهل تسنن بیشتر از شیعیان آدم کشته اند. برخی به دنبال این هستند که بین اردوگاه‌های فلسطینی و لبنانی ها درگیری ایجاد کنند، قاتلان گروهی از تروریست ها و ایده پردازان تخریب و ویرانی در کشور هستند که نه تنها در لبنان بلکه در تمامی منطقه حضور دارند.

وی ادامه داد که اطلاعات قوی در دست دارد که نشان می‌دهد در عراق این دستگاه‌های جاسوسی غربی و اسرائیلی و برخی دستگاه های منطقه‌ای هستند که قاتلان را در این کشور مدیریت می‌کنند.

سید حسن نصرالله خطاب به دو طایفه بزرگ آل جعفر و آل أمهز نیز که فرزندان آنها در حادثه جرود کشته شدند، گفت: نباید شما این خون‌ها را به گردن کسانی بگذارید که ارتباطی با این کشتار ندارند، باید بالاترین سطح مسئولیت پذیری و کنترل خود را در پیش گیرید، چرا که هر اقدام غیر مسئولانه در بقاع شمالی منجر به نتایج خطرناکی خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان از مردم نیز خواست تا صبر و تحمل را در پیش گیرند، وی خطاب به تروریست ها تاکید کرد که پیام واضح ما این است که انفجار و کشتار به اراده ما آسیب نخواهد زد و نمی‌تواند ما را در دام فتنه گرفتار کند، این مسئولیت تمامی لبنانی‌ها است، چرا که اگر اوضاع به این صورت پیش رود، ممکن است لبنان در لبه پرتگاه قرار گیرد.

وی خطاب به تروریستها نیز گفت اگر شما در نزد اسرائیلیها کار میکنید، ما شما را می شناسیم و حتی در صورت سهل انگاری دولت نیز دست ما به شما خواهد رسید، ما جایگزین دولت نیستیم، اما در هر جایی که دولت مسئولیتهای خود را بر عهده نگیرد، ما آن را انجام خواهیم داد؛ اگر شما ادعا می کنید که از ملت سوریه دفاع میکنید و حزبالله را مجازات میکنید، من به شما میگویم که شما گروه های تکفیری هستید که بیشترین جنایت ها را در سوریه انجام می دهید، شما روحانیون مسیحی را ربوده و میکشید، شما کودکان را میکشید و مساجد را ویران میکنید.