مشکل نوجوانان فقدان بازی‌های تدارکاتی بود

به گزارش افکارنیوز، عزت‌الله رزمگر در این رابطه اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که گریبان‌گیر کشور است و بحثتحریم‌ها و مشکلات مالی که وجود دارد همه فدراسیون‌ها با دشواری‌های زیادی مواجه شده‌اند. فقط هندبال در بازی‌های آسیایی نوجوانان بد نتیجه نگرفت. همانطور که در خبرها داشتیم کلاً کشور ایران در این بازی‌ها بیستم شد. در هیچ رشته‌ای مقامی درخور و لایق ایران کسب نکردیم. فدراسیون هندبال هم در حد بضاعت خود خواسته‌های کادرفنی نوجوانان را برآورده کرد. اما در نهایت نتوانستند قبل از این مسابقات هیچ بازی دوستانه و تجربه بین‌المللی را قبل از بازی‌های آسیایی برای تیم ملی فراهم کنند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید برای حضور در مسابقات بین‌المللی باید بین‌المللی فکر کرد و کار کرد. تیم‌های عربی امروز با مییانگین ۴۰بازی تدارکانی در مسابقات حاضر می‌شوند. در مقابل ایران تیمی در اختیار دارد که صفر بازی ملی در کارنامه دارد. زمانی تیم نوجوانان اعزام شد که حتی تیم های لیگ برتری هم شکل نگرفته بودند و حتی تیم نوجوانان نتوانست با تیم‌های داخلی هم دست و پنجه نرم کند. یکی از بزرگترین مشکلات تیم نوجوانان ایران کم تجربگی و فقدان بازی‌های تدارکاتی بود.

این کارشناس هندبال یادآور شد: همه بازیکنان تیم نوجوان معمولا در نیمه نخست مسابقات موفق بودند. اما در نیمه دوم نمی‌توانستند نتیجه را حفظ کنند. در نیمه دوم سیر نزولی تیم شکل می‌گرفت. همه نتایج نوجوانان نشان می‌دهد که در نیمه دوم اختلاف زیادی بین تیم ایران و حریفان بوجود می‌آید. باید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم چه شده آیا بازیکنان ایرانی از نظر بدنسازی مشکل داشتند و یا اینکه از نظر روحی و روانی کم آوردند.

وی در پایان گفت: تیم ملی ایران تنها بازی با لباس ملی خود را در برابر ورامین انجام داده و باید این شرایط را با تیم کشوری مقایسه کرد که دوماه در کشورهای مختلف اردو داشته است. نمیتوانیم بدون پشتوانهسازی انتظار موفقیت داشته باشیم. اینها همه بحث تجربه است و گرنه هندبال ایران از نظر تکتیکی و علم و دانش مربیان و توانایی بازیکنان خیلی از کشورهای عربی بالاتر است. اما بازیکنان ایرانی معمولا تجربه بالایی ندارند.