به گزارش افکارنیوز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در این تماس تلفنی چالش‌های پیش‌روی دو کشور را از جمله تداوم خشونت‌ها در سوریه به بحثگذاشته و در این باره گفت‌وگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اوباما و کامرون نگرانی عمیق خود را درباره گزارش‌های موجود در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه علیه غیرنظامیان در دمشق که روز چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفت، ابراز داشتند.

این دو همچنین از نزدیک به رایزنی درباره این حمله پرداخته و واکنش‌های احتمالی از جانب جامعه بین‌المللی را در این مورد بررسی قرار دادند.

اوباما و کامرون در ادامه تاکید کردند که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه نیازمند پاسخ جدی جامعه بین‌المللی است.

سخنگوی کامرون نیز گفت که اوباما و نخست وزیر انگلیس بار دیگر بر اهمیت " پاسخ جدی " از سوی جامعه بین‌الملل در قبال استفاده از این تسلیحات شیمیایی در سوریه و بررسی تمام گزینه‌ها تاکید کردند.

نیروهای مخالف دولت دمشق اسد را به استفاده از گاز رسمی علیه غیر نظامیان در دمشق که ۱۳۰۰ کشته بر جای گذاشت، متهم می‌کنند. این در حالی است که دولت سوریه این ادعا را رد کرده است.

این اتهامات درست دو روز پس از آغاز تحقیقات بازرسان سازمان ملل درباره استفاده از این تسلیحات شیمیایی در ماه مارس در سوریه مطرح شدهاند و این احتمال وجود دارد که این حادثه توطئهای علیه نظام اسد باشد.