به گزارش افکارنیوز، روزگار تغییر کرده است. پزشکان متخصص انواع مختلف سرطان در سراسر جهان معتقد هستند اگر در مراحل اولیه سرطان تشخیص بالینی درست صورت پذیر امکان درمان، چندین برابر افزایش می یابد. برخی از بیماری های موجود آسیب زننده به روابط عاشقانه بین خانواده ها نیز چنین است. فراموش نکنید که هدف، مچ گیری نیست بلکه کمک و دستگیری است. بازرسی و نظارت با هم تفاوت دارند. در بازرسی هدف ضربه زدن و حال گیری است، حال آنکه در نظارت مقصود یاری رسانی برای اصلاح و بهبود شرایط موجود به وضعیت مطلوب است. آنچه در ادامه می خوانید نمونه هایی از رفتارها و نشانه های بالینی برخی بیماری ها از آسیب های ممکن برای همسر یا نامزد یا یک عضو خانواده شما و هر مردی حتی برادر یا پدرتان است. لطفاً مانند دانشجویان پزشکی با مشاهده یک یا چند نمونه از این رفتارها به نزدیکان خود برچسب یا تهمت نزده و فقط سعی کنید با محبت بیشتر و نزدیک شدن به وی او را از خطری که احتمالاً تهدیدش می کند دور کنید.

۱. سیم کارت دوم برای چیست؟

شاید اندک مدیران ارشد به دلیل تقسیم بندی گوشی تلفن همراه خود به کار و امور شخصی، نیاز به یک خط تلفن دیگر داشته باشند. داشتن دو خط تلفن همراه حتماً یک دلیل منطقی و قانع کننده می خواهد. از فضولی و کنجکاوی غیر منطقی در تلفن همراه همسرتان پرهیز کنید اما دلیل دو خط تلفن داشتنش را سوال کنید. اگر شوهر شما هم از جمله مردانی است که خط دوم تلفن همراه خود را پس از یک مچ گیری جانانه توسط دخترتان در محل کار خود نگه می دارد، شک نکنید که ریگی به کفش اوست!

۲. جلسه، با چه کسی و کجا؟

برخی از مردانی که زیرآبی می روند همان کسانی هستند که خود را فدایی خانواده و خانم خانه معرفی می کنند! هیچ مردی نمی گوید من شلوارم دو تا شده است بلکه می گوید: «جلسه دارم، کار دارم، برای انجام کاری، جایی هستم و…. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان استراتژی رفتاری در جامعه، بر مصونیت و نه محدودیت بنا نهاده شده است.

پس هر تعقیب و مراقبت و هر نیم ساعت تلفنی کنترل نمودن همسرتان یا بی خیال و اعتماد براساس شخصیت خانوادگی و احساس تان، هر دو غلط است. درباره نحوه مصون سازی و قابل اعتماد شدن همسرتان توضیح خواهیم داد اما در این قسمت بهانه جلسه بی وقف و موقع را به عنوان یک شیوه پنهان کاری از ما بپذیرید، البته بسیاری از مردان ایرانی چیزی برای پنهان نمودن ندارند! اما برای همان گروه اندک که شاید همسرتان هم جزئی از آنها باشد، دقت در برنامه های اصلی و فرعی و محبت مضاعف را پیشنهاد می کنیم.

۳. چک برگشتی و نسخه بیماری

آقای دکتری می گفت: اگر همسرتان بفهمد در سفر یا محیط کار و خارج از خانه به شما خوش می گذرد، پدر شما را در می آورد! شاید به همین خاطر باید سفر تفریحی سالیانه را با دوستان مجردتان، با بهانه های کار، همایش، کنفرانس و نمایشگاه معرفی کنید.
برخی از مردان، با پنهان کاری، خوشی و تفریحات حتی سالم خود به گونه ای برخورد می کنند که در یک دست شان همیشه نسخه دکتر و در دست دیگر چک برگشتی است. البته ریشه این منافق پروری و دو شخصیتی بودن افراد را باید در رسانه ملی، جستجو کرد. به قول ظریفی، افرادی که در سه انتخاب از سی انتخابات مختلف سی سال گذشته شرکت نکردند(البته شاید از نظر خودشان حق داشته اند!) نباید به خود اجازه داده و در برنامه انتخاباتی، مردم را به شرکت در انتخابات تشویق نمایند!

۴. سفرهای خارجی
آقایی اخیراً تعریف می کرد که چهره ورزشی شناخته شده ای چند سال قبل چند شب در پاریس میهمان ایشان بود، متاسفانه به دروغ همراه خود را همسر خویش معرفی می کرد در حالی که من همسر ایشان را می شناسم. الان عکس ایشان را نیز دارم، اما خدا را خوش نمی آید که زندگی زناشویی(دروغین) ایشان را بر هم بزنم!

۵. به او گیر ندهید اما…

موجب تاسف است که نشانه های آخر زمان مطرح شده در احادیث، بیش از پیش در روابط اجتماعی دیده می شود. خوبی و بدی، آقا و خانم نمی شناسد، پس پنهان کاری های فوق می تواند، بسته به شاغل بودن یا نبودن زوجین برای هر دو اتفاق بیفتد. اعتماد؛ محصول اخلاق و احترام است. البته هستند همسرانی که با همه نعمت و محبتی که در محیط خانه خویش از آن برخوردار هستند اما بر اثر تاثیرپذیری از سریال های خیانت پرور ماهواره ای و حریم شکنی ها، پنهان کاری خویش را به مرزهای خطرناک و بی بازگشتی تبدیل می کنند. شک و گمان بی منطق به هیچ دردی نخورده و موجب سردی روابط تان می گردد.

متاسفانه گناه، لذت بخش بوده و فردی که تنوع طلبی را از رسانه های مدرن آموخته است در جهت تجربه آن بر می آید، حال آنکه تعهد پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان بسیار شگفت انگیز بوده است.

در مواجهه با همه رفتارهایی که شما را ناراحت و آزرده خاطر می کند، نیروی عشق و محبت تان را مضاعف کنید. با او همان گونه برخورد کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. تعامل یک جاده دو طرفه است، به همدیگر برای خطاهای ناخواسته فرصت جبران بدهیم.

گیر الگی و حتی واقعی دادن مشکلی را برطرف نمی کند. همسر آقایی که متوجه حریم شکنی او شده بود، بعد از بخشش وی اکنون همه چیز را فراموش و همسر خود را پاک و بی گناه می داند. افراط و تفریط در مواجهه با رفتارهای خلاف عرف غیر منطقی است.

۶. ادکلن دائمی خطرناک است

به گفته کارشناسان سازمان مبارزه با مواد مخدر، یکی از نشانه های اعتیاد تفریحی یا مستمر، استفاده از ادکلن یا عطر است. فراموش نکنید همه معتادان حرفه ای از مرحله مصرف تفریحی شروع می کنند. در این مدت، افراد حتی آدم های تحصیلکرده و اشخاصی که به آنها نمی آید، آرام آرام در مرداب اعتیاد فرو می روند. اگر همسر شما با بوی عطر یا ادکلن دائمی و مستمر به خانه مراجعه می کند، حق دارید به پنهان کاری اش شک کنید.

براساس گزارش های معتبر سازمان های مرتبط، مصرف مواد مخدر در سال های اخیر از مواد سنتی و گیاهی به سوی مخدرهای صنعتی نظیر شیشه، کراک، ال اس دی و نخ تغییر محتوا داده اند.

علاوه بر این مواد اعتیادآور، مصرف انواع قرص های روان گردان و شبه مخدر نیز خطرناک است. در مواجهه با چنین شوهران پنهان کاری، ابتدا سعی کنید با مشاوره، دانش علمی خود را افزایش دهید. سپس در فضای دوستانه و با محبت تلاش کنید همسرتان را از گروه همسالان و دوستان مشکوک و خطرناک دور کنید. اعتیاد به تنهایی ممکن نیست و به طور حتم در پشت یک وابستگی اعتیاد گونه یک جمع دوستانه و مکان امن وجود دارد. استفاده از مشاور و متخصص آشنا با مواد افیونی اولین مرحله حل مشکل بوده و پنهان کاری بسیار خطرناک همسرتان نیز با مدیریت مهربانانه و عطوفت مضاعف قابل برطرف شدن است.

۷. اعتیاد به تماشای تصاویر مستهجن

در روابط بین شما و همسرتان هر فضایی که شما امکان ورود به آن را نداشته باشید و به نوعی خلوت خود خواسته او باشد، تهدیدی علیه شما و پاکی و طهارت خانواده محسوب می شود. در پرونده های طلاق یا ماهیت موضوعات جنسی و مثلاض عدم ارضا یا رضایت جنسی دو سویه زوجین، وجه مشترک، عبور از شریک حلال جنسی و توجه به افراد یا برنامه های ماهواره ای یا شبکه هایی اینترنتی است. خانم محترمی با مراجعه به دادگاه از همسر خویش به جهت بی توجهی جنسی و نیز درخواست های خلاف عرف درباره مباشرت زناشویی براساس الگوها و ارزش های فیلم های خلاف اخلاقی غربی، درخواست طلاق کرد. در این مورد و مباحثشبیه به این متاسفانه پنهان کاری، حتی می تواند در خود خانه انجام شود! پیشنهاد می شود سعی کنید با محبت مضاعف و نزدیکتر شدن بیشتر و رفع موانع مورد نظر همسرتان، اجازه ندهید هیچ زنی جای شما را در اتاق خواب تان بگیرد. ورود شبکه های ماهواره ای مستهجن به محیط پاک خانواده های سنتی یک خودکشی جنسی است. البته در این مورد نیز کنار نهادن خجالت بی مورد و گفتگو. با یک متخصص مجرب و متعهد، اولین گام عینی برای حل مشکل شماست.

آرامش/ شماره ۱۴/ نيمه اول شهريور ماه ۹۲/ رضا ايراني/ صفحه ۴۰