به گزارش افکارنیوز،سیدحسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۳ شهریورماه) در نطق میان‌دستور خود با اشاره به خلق حماسه سیاسی توسط مردم و انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور خطاب به وی گفت: آقای روحانی! شما روحانی مضاعفی هستید و حتما براساس آیه ۲۲ سوره توبه، روحانی شده‌اید و کلیدی که شما به مردم نشان داده‌اید، کلید تدبیر و توکل به خدا است.

وی در ادامه افزود: در تولید معرفت، بصیرت، علم، فناوری، عزت، قدرت، ثروت و … امنیت و آرامش و تعالی در قالب تمدن نوین اسلامی در عرصه جهانی ضروری است.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در بخش سخت‌افزاری چند مصداق باید مورد توجه قرار گیرد که از جمله می‌توان دکلهای حفاری که در صنایع جهاد دانشگاهی ساخته و تحویل داده شده، همچنین قرارداد ساخت ۱۲ دکل با سازنده‌های فوق منعقد شده، اما پس از گذشت دو سال از این قرارداد ابلاغ نمی شود، علت چیست؟

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: حدود ۱۵ سال است که چراغ ها و ابزارهای ضد انفجاری برای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور تولید می‌شود، پالایشگاه عراق در توسعه خود قراردادی با شرکت داخلی منعقد کرده و پیش پرداخت داده، اما شیرینی قرارداد خارجی برای برخی از مدیران وسوسه به وجود آورده است.

وی افزود: در بخش خودروسازی ای سی یو یا همان مغز مدرن بومی‌سازی شد و با ایران خودرو قرارداد بسته شد، ولی مجددا همان شیرینی خرید از خارج تولید بومی را ناکام گذاشت.

نماینده مردم شیراز بیان کرد: ۵ کارخانه ساخت گوشی همراه شروع به کار کرد، اما سلطان موبایل و همراهان وی موجب تعطیلی چهار کارخانه شدند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جناب آقای روحانی از این مصادیق بسیار است، اما در دولت شما پیشگامان صنعت مانند آقایان جهانگیری، زنگنه و نعمت‌زاده حضور دارند و نمایندگان مردم نیز بر آنها نظارت می‌کنند، ملت می‌بینند که آقایان جهانگیری، زنگنه، نعمت زاده و واعظی با تولید چه خواهند کرد.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی _ معنوی بوده و کودتا نیست، مزیت نسبی آن در پهنه جهان، فرهنگی و دینی بودن آن است، تهاجم غرب به نسل جوان با موادمخدر، فرهنگ و هنر مخرب اثرات وسیعی داشته که دشمن را به ادامه پرجاذبه‌تر کار خود تشویق می‌کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در سال ۸۹ فرمودند که آنچه که مرا عمیقا نگران می‌کند، مسائل فرهنگی است، ما باید ببینیم که تعداد اساتید دروس معارف و طلاب چه نسبتی با جمعیت دانشجو و دانش‌آموز دارند؟

ذوالانوار اظهار داشت: در بین ۱۲ میلیون دانش‌آموز، ۸ هزار طلبه روزانه یک ساعت برای نماز و تعداد قلیلی نیز برای درس در مدارس حاضر می‌شوند، یعنی به ازای هر ۱۵۰۰ دانش‌آموز، یک طلبه به مدت یک ساعت، در روز حضور دارد، و این نسبت برای دانشگاه آزاد با ۵ هزار دانشجو به ازای یک طلبه است و دانشگاه‌های دولتی نیز دست کمی از این ندارند.

وی افزود: تعداد کل طلاب کشور ۲۳۰ هزار نفر است، این در حالی است که از ۸۵ هزار مسجد موجود در کشور ۵۰ هزار مسجد آن روحانی ندارند، هزینه فرهنگی کشورهای جهان به طور متوسط ۷ درصد بودجه دولت است، این در حالی است که هزینه فرهنگی کشور ما حدود ۳ درصد است.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: زندگی طلاب ما بسیار سخت است، طلاب مجرد ماهانه حدود ۱۷۰ هزار تومان، طلاب متاهل حدود ۳۷۰ هزار تومان شهریه ماهانه از جمع مراجع عظام دریافت می‌کنند.

نماینده مردم شیراز اظهار داشت: دو جریان عظیم نظام اسلامی و در دل آن جریان حوزه‌های علمیه دو جریان مرتبط هستند و سرنوشت آنها یکی است.

عضو کمیسیون انرژی در پایان خاطرنشان کرد: نسبت حوزههای علمیه و نظام جمهوری اسلامی نسبت حمایت متقابل است، استقلال حوزهها به معنای عدم حمایت نظام از حوزههای علمیه و حوزههای علمیه از نظام تلقی نشود، بعضیها میخواهند به نام استقلال رابطه حوزه و نظام را از بین ببرند، این درست نیست چرا که نظام به حوزه مدیون است و باید به آن کمک کند.