به گزارش افکارنیوز، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با اشاره به سکوت جامعه جهانی و حمایت آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب از کشتار مردم سوریه بیان داشت: فجایعی که امروز در سوریه می‌گذرد نهایت قساوت و بی‌رحمی است. غرب برای شکستن سد مقاومت همه اصول و مبانی حقوق بشر و نیز قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

وی با اشاره به انفجارات اخیر لبنان نیز افزود: اسرائیل برای اینکه نفس تازه‌ای به تروریسم در سوریه بدمد، جبهه لبنان را فعال کرده است. شیعیان در لبنان آماج بمب گذاری‌ها و عملیات تروریستی هستند. اگر این شرارت‌ها ادامه پیدا کند، حزب‌الله باید تکلیف خود را با شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی یکسره کند.

دبیرکل حزب موتلفه یادآور شد: روزگاری ایران اسلامی گرفتار شرارت تروریست‌های منافق بود. مردم و دستگاه‌های امنیتی همکاری کردند و ریشه تروریسم را از بیخ و بن برکندند. مردم لبنان باید از تجربیات ملت ایران بهره ببرند و پاسخ تروریستها را در جا بدهند.

حبیبی با اشاره به تحولات مصر تصریح کرد: در حالی که رئیس جمهور قانونی مصر توسط رژیم کودتا در زندان به سر می‌برد، حسنی مبارک از زندان آزاد می‌شود. مفهوم این دو خبر چیست؟

وی ادامه داد: ملت مصر زیر بار خشونت نظامیان دست از مردمسالاری برنمی‌دارند. تنها راه مبارزه با استبداد و استعمار خارجی مردم‌سالاری دینی است. مردم مصر باید با استفاده از تجربیات ملت ایران، عقبه‌های خطرناک توطئه‌ها و دسیسه‌‌های غرب را پشت سر بگذارند و سریع از آن عبور کنند. مردم مصر نباید اجازه دهند ارتش انقلاب مردم مصر را مصادره کند و دوباره حکومت دوران استبداد مبارک را احیاء کند.

دبیرکل حزب موتلفه همچنن با تبریک هفته دولت اظهارداشت: مقام معظم رهبری خواستار دولتی بودند که نقاط ضعف دولتهای قبل را نداشته باشد و نقاط قوت را حفظ کند. ایشان به عنوان کشتی بان انقلاب اسلامی در دیدار هفته دولت خود در سال گذشته نقاط قوت و ضعفی را برشمردند که انتظار می رود مورد توجه جدی دولت فعلی قرار گیرد.

حبیبی افزود: معیشت قشرهاى متوسط و ضعیف، عدم توجه به اقتصاد دانش بنیان و اتکای بیش از اندازه به نفت از جمله نقاط ضعفی است که باید در اولویت اصلاح قرار گیرند.

وی، جاودان شدن دولت رجایی و باهنر را معطوف به خلوص الهی آنها در خدمت به مردم و عدم صرف وقت برای انتقام از رقیب سیاسی ساقط شده دانست و گفت: برخی سعی بر حاشیه آفرینی برای دولت جدید دارند که اگر تدبیر لازم اتخاذ نگردد، بار دیگر کشور شاهد منازعات قوا خواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه در ادامه با گرامیداشت یاد و نام شهدای موتلفه اسلامی در شهریورماه، شهیدان لاجوردی، اندرزگو و عراقی، گفت: این شهیدان الگوهای کاملی برای نظام سازی در موج بیداری اسلامی کشورهای منطقه هستند. بزرگمردانی که امام و رهبری به صورت ویژه آنها را تکریم کردند اما دستگاه های مسئول، اهتمام لازم را در معرفی و زنده نگاه داشتن نام و راه آنها ندارند. نباید این بی توجهی ها به شکلی باشد که گمان رفتار جناحی در خصوص آن به اذهان متبادر شود.

حبیبی خطاب به اعضای این حزب در سراسر کشور اعلام کرد: اینکه شهید رجایی و همچنین شهید باهنر از حضور در مرکزیت موتلفه اسلامی به عنوان برگ درخشان کارنامه خود یاد می کنند، یادآور جایگاهی است که به تعبیر شهید مظلوم دکتر بهشتی اصیل، پیشرو، پرکار، پرتوان، با ایمان، پرشور و پرحرکت بود. امروز نیز همگی باید بکوشیم حزب را در آن تراز حفظ نماییم.

وی با اشاره به برنامه تلویزیونی مناظره، تصریح کرد: مایه خرسندی است که پس از سالها حزب گریزی و منفی انگاری در خصوص تحزب، سیمای جمهوری اسلامی فرصت خوبی را به این حلقه مفقوده نظام مردمسالاری کشورمان اختصاص داد و امیدواریم با پرداخت بهتر رسانه ها به این موضوع دغدغه معماران انقلاب اسلامی پس از سالها مهجوریت به جایگاه اصلی خویش بازگردد.

حبیبی کادرسازی، برنامه برای اداره کشور، ارتقاء سطح آگاهی عمومی، شفاف شدن پاسخگویی در برابر رای مردم و کمک موثر به تحقق جمهوریت را از مزایای تقویت تحزب بر شمرد و خاطر نشان کرد: برخی با یکسان انگاری تحزب غربی با تحزب اسلامی؛ برخورد حذفی با تحزب را در سالهای قبل کلید زدند و نتیجه آن عدم پاسخگویی در برابر آرا و نیز چرخش مکرر سیاسی برخی چهره ها بود. امیدواریم دوره جدید سرآغاز فصلی نو برای اداره صحیح تر جامعه باشد.

وی برخی اشکالات همچون حضور دو چهره از یک حزب تعطیل شده در مناظره احزاب، عدم توازن دعوت شوندگان و نیز برخی اشکالات ساختاری برنامه مناظره را برای اولین تجربه پس از سه دهه فقدان چنین رویکردی طبیعی دانست و تاکید کرد: انتظار ادامه چنین رویکردهایی با تصحیح نقاط ضعف آن است که در بلند مدت موجب افزایش آگاهی مردم و جلوگیری از توفیق اتاقهای جنگ روانی دشمن خواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه در پایان با اشاره به آغاز قریب الوقوع دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا یادآور شد: شهرداری ها بخش مهمی از نظام اداری مردم سالار را تشکیل می دهند و شوراهای اسلامی باید دقیق تر و قوی تر بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند. نباید شاهد آن باشیم که در مقاطعی همچون انتخابات به عنوان مچ گیری پرونده هایی رسانه ای شود و این ممکن نیست مگر با رسیدگی سریع، جدی و بدون چشم پوشی به هر گونه تخلف یا شبهه ای که توسط رسانه ها درباره شهرداری ها مطرح می شود.