نوری: چرا تیم ملی را فراموش کرده‌اند؟

به گزارش افکارنیوز، محمد نوری، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت پرسپولیس و شرایط تیم ملی گفت‌وگو کرد که در زیر می‌خوانید:

مدتی است کمتر مصاحبه می‌‌کنید، دلیلش چیست؟

بالاخره من بیشتر به جای مصاحبه باید فکر و ذکرم کمک به پرسپولیس باشد و به همین دلیل تمرکزم را روی این موضوع گذاشته‌ام. خوشبختانه با هیچ رسانه و خبرنگاری مشکلی ندارم و همیشه با آنها رابطه خوبی داشته‌ام.

نظرت در مورد یک شکست بد و ناامید کننده مقابل نفت تهران چیست؟

بله، قبول دارم، اما فوتبال است، برد و باخت و شادی و غم دارد. خدا می‌داند که بازیکنان هم از همه بیشتر ناراحت هستند. اتفاقی که افتاد تلخ بود اما اگر بخواهیم زیاد درباره‌اش حرف بزنیم، فایده‌ای ندارد چون باید خیلی زود به شرایط ایده‌آل برسیم.

مقصر این شکست چه کسی بود؟

همین‌طور که در بُردها همه سهیم هستیم، در باخت‌ها هم همه مقصریم. متاسفانه دستورات کادر فنی را به خوبی پیاده نکردیم و مسائل دیگر هم بود که زیاد درباره‌اش حرف نزنیم بهتر است.

مثل چه چیزی؟

خدا می‌داند وقتی می گوییم زمین خوب نبود، دنبال بهانه نیستیم. علاوه بر این نور ورزشگاه تختی هم ناقص بود. ما خوب نبودیم اما باید از مشکلات ورزشگاه تختی هم نگذشت. باور کنید نه زمین خوب بود و نه نور استاندارد بود، اما همه چیز تمام شده و ما باید به بازی‌های آینده فکر کنیم.

آیا پرسپولیس از این شرایط خارج می‌شود؟

چرا نمی‌شود، تازه هفته‌های اولیه لیگ است ما دو بازی حساس و سرنوشت‌ساز مقابل فولاد و استقلال داریم. ۶ امتیاز این دو بازی را قطعا می‌خواهیم، هنوز هیچ چیز را از دست نداده‌ایم.

خیلی مطمئن صحبت می‌‌کنی؟

قطعا همینطور است. ما مگر با صدر جدول چقدر فاصله داریم، ۴ یا ۵ امتیاز پس هنوز مدعی هستیم. من به هواداران قول می‌دهم که قطعا در بازی‌های آینده پرسپولیسی بهتر، با انگیزه‌تر و محکم‌تری را خواهند دید. من این را به دوستداران پرسپولیس قول می‌دهم که بچه‌ها هم‌قسم شده‌اند تا اتفاقات گذشته را جبران کنند. متاسفانه نتوانستیم خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنیم.

اما قبول داری کارتان سخت است؟

بله. فولاد و استقلال مدعی هستند اما ما هم می‌خواهیم حریف‌های رو در روی خود را کنار بزنیم به همین دلیل ۶ امتیاز را مقابل حریفان مستقیم‌مان می‌خواهیم و انشاءالله با تیم جوان و با انگیزه‌ای که داریم به آن خواهیم رسید. مطمئن باشید پرسپولیس متفاوتی را در روزهای آینده خواهید داد.

پیگیر مسایل تیم ملی هستی؟

بله، چرا وضعیت تیم ملی را دنبال نکنم، تیم ملی ما با سختی فراوان به عنوان تیم اول در گروهی که همه چیز پیچیده شده بود به مرحله بعد صعود کرد، خیلی‌ها آمدند، حالا وقت کمک است، حیف است که الان پشت تیم ملی را خالی کنم.

اما این اتفاق افتاده و اردوی پرتغال لغو شده است.

تیم ملی هر کشور نماد آن کشور است. خیلی از کشورها را با فوتبال‌شان می‌شناسند حیف است که تیم ملی ما که واقعا با یک سختی فراوان و یک همدلی ملی به جام جهانی رفت، اکنون هر روز اردو و یا برنامه‌هایش برای جام جهانی لغو شود. به نظر من باید از تیم ملی حمایت شود تا انشاءالله در جام جهانی خوب باشیم و زنگ تفریح نشویم.

کی‌روش هم از وضعیت تیم ملی دل خوشی ندارد.

کی‌روش تمام تلاش خود را برای رفتن به جام جهانی کشید و ایشان باید حمایت شود. اصلا فدراسیون فوتبال باید حمایت شود. خوب نیست که هر روز خبر لغو اردوها در رسانه‌ها مطرح شود. من از شما این سؤال می کنم؛ مگر چند کشور به جام جهانی می‌رود؟

۳۲ کشور این افتخار را به دست می‌آورند، پس مسئول هستیم در حد توان خود و بهترین شکل ممکن از کی‌روش و تیم ملی حمایت کنیم، بچه‌های ما کار کوچکی نکردند چون دل میلیون‌های ایرانی را شاد کردند. اگر به تیم ملی نرسند و پشت فدراسیون خالی شود، خدای ناکرده اتفاقی می‌افتاد که بعدا جبرانش سخت است.

شما هم پس خیلی ناراحتی؟

بله، من از روز اول تا روز آخر که به جام جهانی رفتیم کنار این تیم بودم، سختیها و مشکلات را میدانستم. الان وقت خالی کردن پشت فدراسیون و تیم ملی نیست. انشاءالله مسئولان بلند پایه کشور در این موضوع دخالت میکنند و از بازیهای بعدی اردوها و امکانات لازم را برای تیم ملی مهیا میکنند. حیف است که تیم ملی ما که بیشتر از ۷۰ میلیون دعای خیر پشت سرش است برای یک اردو دچار مشکل شود. من باز هم میگویم باید در جام جهانی از کیروش و تیم ملی حمایت شود تا شاهد این باشیم که فوتبال ما در مقابل بهترینهای جهان بایستد و حتی نتایج خوب هم بگیرد ما آسان به جام جهانی نرفتیم که آسان هم همه چیز را فراموش کنیم. انشاءالله همه چیز درست میشود.