به گزارش افکارنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه مراسم استقبال رسمی از پادشاه عمان در مجموعه سعدآباد در جمع خبرنگاران در خصوص اولین مصوبه دولت یازدهم برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: قرار شد قیمت کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی تا آخر سال تغییری نکند.

وی خبر داد: قیمت کالاهای نهایی با توجه به تخفیف و پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع و ارز مبادله‌ای از بودجه دولت تغییری نمی‌کند، چون برای وارد کننده با نرخ ارز مرجع تمام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص مشکلات خودروسازان توضیح داد: خودروسازان هم مشکل قیمت‌گذاری و هم مشکل نقدینگی دارند که در حال بررسی مسائل هستیم اما مشکلات آنها در حدی نیست که تصور شود آنها ورشکسته‌اند.

نعمت‌زاده همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص بروز فساد مالی هزار میلیاردی در شرکت ملی مس اظهار داشت: این اتفاق قبل از آغاز به کار دولت یازدهم صورت گرفته اما خوشبختانه منابعی که در خارج از کشور بود، جمع‌آوری شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در عین حال گفت: قصوری در این زمینه صورت گرفت که دادگاه باید آن را مورد رسیدگی قرار دهد اما رقم مذکور برگشته و مشکلی نیست.