به گزارش افکارنیوز، پروفسور " گونتر مایر "، کارشناس مسائل سوریه از دانشگاه ماینز آلمان در گفتگو با " دویچه وله " درباره عواقب دخالت نظامی آمریکا در سوریه هشدار داده و در پاسخ به این پرسش که احتمال چنین اقدامی از طرف ایالات متحده تا چه اندازه است گفت: مداخله نظامی آمریکا در سوریه بسیار بعید است. این مسئله از یک طرف از اظهارات بسیار محتاطانه باراک اوباما مشخص است و از طرف دیگر رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا نیز درباره چنین اقدامی هشدار داده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که البته امکان اینکه حالا در سوریه مداخله نظامی انجام شود وجود دارد، اما هیچ استراتژی خروجی برای آن در نظر گرفته نشده است. از طرفی این خطر بزرگ وجود دارد که در صورت سقوط دولت اسد، اسلامگراهای افراط گرا و القاعده، قدرت در این کشور را در دست گیرند.

" گونتر مایر " در ادامه به روشهای مختلف مداخله احتمالی نظامی آمریکا در سوریه و دشواریها و هزینه های بالای آن اشاره کرده و در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که خطرات مداخله نظامی در سوریه بالاست و این امکان وجود دارد که روسیه نیز وارد صحنه شده و البته همچنین از طرف ایران هم احتمال مداخله در چنین جنگی وجود دارد.

وی افزود: به این ترتیب مداخله نظامی آمریکا در سوریه می تواند منجر به آتش سوزی مهیبی در منطقه شود. در ضمن چنین اقدامی یک شکاف قدرت در سوریه ایجاد می کند که توسط جبهه ای پر می شود که در حال حاضر قدرتمند تر است و این گروه هم طرفداران القاعده هستند.

این کارشناس آلمانی در ادامه گفت: بخش اعظم مطبوعات آمریکایی توسط جمهوریخواهان اداره می شوند که آنها هم خواستار مداخله نظامی کشورشان در سوریه هستند تا بر قدرت آمریکا و مسئولیت کشورشان در نقش ابر قدرتی تاکید کنند.