در سومین جلسه هیئت دولت چه گذشت

به گزارش افکارنیوز، سومین جلسه هیئت دولت به ریاست حسن روحانی برگزار شد.

در این جلسه هیات دولت به کمیسیون اقتصاد دولت ماموریت داد ظرف ۱۵ روز با بررسی مشکلات و موانع پیش روی اشتغال و تولید، مجموعه اقدامات و تدابیر کوتاه مدت لازم برای ایجاد تحرک اقتصادی را به هیات دولت ارائه کند.

همچنین مقرر شد کمیسیون از فردا جلسات مربوط به این موضوع را برگزار نماید. در این راستا رییس جمهور بر استفاده از نظرات فعالان و تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی تاکید کرد.

در ادامه جلسه با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تایید مجمع عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف به عنوان رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و به تصویب دولت رسید که وی با حکم رییس‌جمهور عهده‌دار مسئولیت بانک مرکزی خواهد شد.

رییس جمهور از زحمات و تلاش‌های محمود بهمنی در مدت تصدی بانک مرکزی قدردانی کرد.

همچنین هیات وزیران با اصلاح ترکیب شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، اختیارات هیات وزیران در قانون ایجاد این مناطق را به اعضای این شورا تفویض کرد تا آنها با تشکیل جلسات مستمر و اتخاذ تصمیمات سنجیده نسبت به فعال‌سازی ظرفیت‌های مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی اقدام نمایند. ریاست این شورا به عهده رییس جمهور است و وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و روسای برخی دستگاه دیگر به عنوان اعضای شورا هستند.

هیات وزیران همچنین با بررسی وضعیت کارگروه‌های ویژه ایجاد شده در دولت‌های قبلی و اختیارات تفویض شده از سوی هیات دولت به آنها برای اتخاذ برخی تصمیمات نسبت به لغو آنها اقدام کرد.

بر اساس این تصمیم، هیات وزیران در نظر دارد با سرعت عمل و فعالیت بیشتر، راساً نسبت به اتخاذ کلیه تصمیمات به طور متمرکز و سنجیده و هماهنگ اقدام نماید تا از این طریق از اتخاذ تصمیمات بخشی و ناهماهنگ اجتناب کند.

در ادامه این جلسه هیات وزیران به بررسی و اعلام نظر در خصوص ۱۵ مورد طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت و نسبت به تعیین نمایندگانی برای دفاع از نظر دولت هنگام بررسی طرح های یاد شده در مجلس شورای اسلامی اقدام کرد.