فوتبالیست‌محبوب از دوقلوهایش می‌گوید + عکس

به گزارش افکارنیوز، سید مهدی سید صالحی ۷ سال در دیار زاینده روز برای طلایی پوشان اصفهان گل زنی کرد و فوتبالش را مدیون اصفهان می داند و خاطرات خوبی از سپاهان دارد و حتی با این تیم آقای گل جام باشگاه های آسیا نیز شد. او پس از یکسال حضور در جمع پسران آبی پایتخت، تهران را به مقصد تبریز ترک کرد. او این بار پیراهن سرخ تراکتورسازی را بر تن کرد و گل های ارزشمندی برای این تیم پرطرفدار به ثمر رساند… حالا او باز هم به تهران بازگشته و البته این بار پیراهن سرخ پوشیده.

حضور شایسته در لیگ و رسیدن به پیراهن تیم ملی و حضور در جام جهانی، یکی از دغدغه های اصلی سید صالحی است. جوان مومن و معتقد و البته دوست داشتنی ۱۰ سالی است که ازدواج کرده و دو فرزند دوقلو به نام های «مهراد» و «مریلا» دارد و فرزند سومش نیز که «مهرشاد» باشد دو ساله است، شاید این گفتگو برای اهالی موسیقی هم جالب باشد.

خودتان را بیشتر معرفی کنید.

متولد پنجم مرداد سال ۱۳۶۰در محله دولاب تهران هستم…۲ برادر و ۲ خواهر هستیم که من فرزند سوم خانواده هستم. دیپلم تجربی دارم و اگر فرصت مهیا باشد، دوست دارم در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل بدهم. ۳۰ شهریور ماه ۱۳۸۰ ازدواج کردم و دو فرزند دوقلو به نام های مهراد و مریلا دارم و ۷ ساله هستند و مهرشاد نیز دو ساله است.

بعد از حضور ۷ ساله در اصفهان جایگاه خوبی در این تیم به دست آورده بودید، برای چه جدا شدید؟

روزی که به سپاهان رفتم این تیم متحول شده بود و آقای فرهاد کاظمی مربی وقت تیم ۱۸ بازیکن جدید به این تیم آورده بودند. برای همین برای تحمیل خودم به تیم باید خیلی زحمت می کشیدم و مبارزه می کردم. هر سال که می گذشت روند رو به رشد من هم کامل تر می شد و بعد از ۷ سال کاپیتان این تیم هم شده بودم. بعد از یک سال حضور در اصفهان تصمیم گرفتم، تا ازدواج کنم تا زندگی ام سر و شکل بهتری پیدا کند و بتوانم با آرامش بیشتری فوتبالم را ادامه دهم. در این مدت هم از خانواده ام دور بودم و دائما بین تهران و اصفهان رفت و آمد داشتم. ولی خب برای بدست آوردن هر چیزی باید زحمت کشید و من هم ۷ سال غربت را تحمل کردم.

با سپاهان اصفهان به چه افتخاراتی دست پیدا کردید؟

سال های خیلی خوبی با این تیم داشتم و موفق شدیم هم قهرمان لیگ برتر و هم قهرمان جام حذفی شویم. در عرصه های بین المللی هم نایب قهرمان جام باشگاه های آسیا شدیم و توانستیم به عنوان نماینده آسیا در جام باشگاه های جهان هم شرکت کنیم.

در جام باشگاه های آسیا گل های خوبی برای سپاهان زدید؟

بازی های خوبی بود و من هم در اوج آمادگی بودم و توانستم درمرحله اول بازی ها ۶ گل بزنم و ۵ پاس گل بدهم. ولی متاسفانه درمرحله دوم بازی ها مصدوم شدم و نتوانستم به روند گلزنی ام ادامه دهم. ولی با این حال جالب است بدانید بدون انجام یک بازی ملی به خاطر گلزنی در همان مسابقات کاندید دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا نیز شدم.

چطور سر از استقلال در آوردید؟

البته قبل از حضور در استقلال یک سال هم در تیم پیکان قزوین بازی کردم و سال خوبی هم با این تیم داشتم. در مدت یکسال حضورم در این تیم ۱۱ گل زدم و ۱۰ پاس گل دادم. جا دارد در اینجا از آقای اصغر مدیر روستا نیز تشکر کنم که زحمات خیلی زیادی برایم کشیدند و من هم چیزهای زیادی از ایشان آموختم. ۷ سال در سپاهان بازی کردم ولی به تیم ملی دعوت نشدم ولی با یکسال بازی در پیکان به تیم ملی دعوت شدم. بعد از حضور یکساله در پیکان با نظر صمد مرفاوی به استقلال پیوستم.

امسال هم با پیراهن پرسپولیس بازی می کنید و در اولین بازی به تیم سال گذشته تان گل زدید.

من مدیون علی دایی هستم، او اولین نفری بود که مرابه تیم ملی دعوت کرد. همیشه دنبال فرصتی بودم که دینم را به علی دایی ادا کنم و حالا هم قسمت شده که پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن کنم، همه تلاشم را می کنم تا برای این تیم مثمرثمر باشم.

با پرسپولیس آقای گل می شوی؟

همه چیز به خواست خداست، اگر قسمت باشد آقای گل هم می شوم، ولی مهم موفقیت تیم پرسپولیس است که بعد از سال ها بتوانیم دل هواداران این تیم را شاد کنیم و پرسپولیس را به جایگاه اصلی اش برسانیم.

چقدربه موفقیت پرسپولیس امیدوار هستید؟

خیلی زیاد، درست است که در برخی مواقع تیم فرازو نشیب هایی داشته است، ولی همه کادر فنی و بازیکنان زحمت خود را می کشند تا این تیم را به جایگاه واقعی خود برسانند. مطمئن باشید این تیم در کورس قهرمانی خواهد بود و به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی رقابت می کند.

یک سال موفق هم با تراکتورسازی سپری کردید.

واقعا تجربه خوب و لذت بخشی بود. حضور در جمع پرشور لذت خاصی داشت و توانستم گل های خاطره انگیزی برای این تیم به ثمر برسانم. در همه مدتی که در تبریز حضور داشتم، همیشه مورد لطف و محبت مردم خونگرم آذربایجان قرار گرفتم، متاسفانه به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانستم بیشتر از یکسال در خدمت این تیم باشم و به ناچار به تهران بازگشتم.

الگویی هم دارید؟

همیشه علی دایی را الگوی فنی خودم می دانم و به بازی هایش علاقه دارم. در فوتبال اروپا هم بازی زلاتان ابراهیمویچ را خیلی می پسندم.

چرا همیشه توقعات از مهاجمان تیم بالاست؟

خب همیشه مهاجمان هدف نهایی زحمات یک تیم هستند. همه بازیکنان زحمت می کشند تا تیم به حریف گل بزند و این هم وظیفه مهاجم است. هر موقعیتی که یک مهاجم از دست می دهد یعنی به هدر رفتن زحمات تیم! بنابراین یک مهاجم باید همیشه همه تلاش خود را به کار ببندد تا بتواند زحمات تیمش را به ثمر برساند. مسلما اگر در این راه موفق نباشی خیلی زود مورد انتقاد قرار می گیری!

قبول دارید که فشار حاشیه و مطبوعات روی بازیکنان تیم های استقلال و پرسپولیس بیش از حد است؟

بازی در تیم های بزرگ همیشه مشکلات خاص خودش را دارد. من در سپاهان تجربیات خوبی بدست آوردم. با این تیم در مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر ژاپنی هم بازی کردم و خوب می دانم که بازی در تیم های بزرگ چه جوی دارد. البته معتقدم که بازیکن باید همه حواس خود را به مسائل فنی تیم معطوف کند تا حاشیه های تیم!

به جز فوتبال منبع درآمد دیگری هم دارید؟

نه زیاد! همه وقت من به فوتبال می گذرد و به صورت کاملا حرفه ای به آن می پردازم ولی اگر شرایط مهیا باشد و فرصتی باشد گاهی بیزینس می کنم.

ازدوران کودکی و مدرسه خود بگویید. اهل شیطنت هم بودید؟

همه اش در حد شیطنت های دوران بچگی بود نه بیشتر، ولی این را باید بگویم بچه درسخوانی بودم و همیشه با نمره های خوب قبول می شدم.

اوقات فراغت خود را چطور می گذرانید؟

بیشتر اوقات درخانه هستم و در کنار خانواده و بیشتر وقتم صرف فرزندانم می شود. از بودن در کنار خانواده ام لذت می برم و می خواهم نبودن هایی که به واسطه تمرینات و مسابقات دارم را برای شان جبران کنم.

در کارهای خانه هم کمکی می کنید؟

خیلی زیاد! جارو برقی می زنم و ظرف شستن را خیلی خوب بلدم!(می خندد)

اهل مسافرت هستید؟

اگر وقت کنم ترجیح می دهم به شمال بروم، همیشه از سفر به مکه لذت می برم و آنجا را خیلی دوست دارم. تا به حال ۳ بار قسمت شده و خیلی دوست دارم که یک بار هم به اتفاق همسرم به زیارت بروم.

دوستان تان شما را با چه مشخصه ای می شناسند؟

سال ها قبل آقای فرهاد کاظمی مربی ما در سپاهان لقب «سید هیجان» را به من داده بود(می خندد).

سینما هم می روید؟

نه زیاد! فیلم دیدن را دوست دارم ولی سینما رفتن با دو قلوها و مهرشاد خیلی سخت است و برای همین ترجیح می دهم در خانه فیلم ببینم. علاقه زیادی به بازی داریوش ارجمند و هانیه توسلی دارم. دو قلوها تازه از آب و گل بیرون آمدند، شیطان بودند و بازیگوش…

اگر بگویند فرصت دارید ۱۰۰ میلیون تومان را در یک روز خرج کنید، چکار می کنید؟

خرج کردن ۱۰۰ میلیون تومان در یک روز کار زیاد سختی نیست و می توانی آن را یک ساعته خرج کنی!

از چه چیزی عصبانی می شوی؟ وقتی عصبانی می شی چیکار می کنی؟

از دروغ! ما که از سادات هستیم به جوشی بودن مشهوریم و البته خیلی زود هم فروکش می کنیم!

رانندگی شما چطورر است؟ ماشین شخصی شما؟

BMW - قبلا خیلی تند می رفتم مخصوصا زمانی که بین اصفهان و تهران رفت و آمد داشتم، ولی الان خیلی بهتر شده ام و قانون مدار تر شده ام.

دوست دارید پنجره اتاق شما رو به کجا باز شود؟

رو به جنگل، من عاشق طبیعت هستم.

از موسیقی لذت می برید؟

صد در صد، موسیقی از انسان ها جدایی ناپذیرند، شادیم موسیقی گوش می دهیم، ناراحتیم موسیقی گوش می دهیم و من هم از این حیثمستثنی نیستم، موسیقی جزوی از زندگی من است، زمان هایی که به هیجان احتیاج دارم موسیقی گوش می دهم، زمان هایی که دوست دارم آرام باشم، موسیقی گوش می کنم موزیک به من انرژی می دهد.

آرماني/ شماره ۱۴۹ و ۱۵۰/ گفتگو: اكبر كريمي/ صفحه ۶۰