به گزارش افکارنیوز، من از مصاحبه با بیش از بیست میلیونر خود ساخته، چیزهای زیادی یاد گرفتم.

بعد از مصاحبه های پی در پی با میلیونرهای خودساخته مشهور، به خیلی از رازهایی پی بردم که آنها را پولدار کرده است؛ در حای که سایرین هنوز تقلا می کنند تا به آنها برسند.

وقتی بفهمید که میلیونرهای خودساخته چه می کنند و شما هم همان کارها را انجام بدهید، می توانید یکی از آنها بشوید. واقعاً به همین سادگی است!
پنج دلیل ساده برای اینکه بیشتر افراد هرگز پولدار نمی شوند وجود دارد و با فهمیدن آنها، شما نیز می توانید مطمئن باشید که پولدار می شوید:

دلیل اول: صبر کردن برای شروع

بیشتر افراد نمی خواهند برای رسیدن به موفقیت منتظر بمانند، اما حاضرند قبل از شروع به حرکت در جاده موفقیت، مدت ها صبر کنند.

اما باید بدانید که هر چه بیشتر برای شروع صبر کنید، رسیدن به پول، موفقیت و آن زندگی ای که می خواهید هم بیشتر طول خواهد کشید!

خیلی از مردم صبر می کنند تا همه چیز عالی بشود تا بعد به راه بیفتند و در نتیجه، هرگز به راه نمی افتند و هرگز به پاداش نمی رسند. کسی که خط شروع را ترک نکند، هرگز مسابقه ای را نمی برد و حتی به پایان نمی رساند.

برای راه افتادن صبر نکنید همین امروز در جاده موفقیت به راه بیفتید.

دلیل دوم: بی سوادی مالی

سنگ بنای ثروت، درک تفاوت بین سرمایه ها و هزینه ها است. فرق سرمایه و هزینه این است: سرمایه ها در جیب شما پول می گذارند؛ هزینه ها از جیب تان پول بر می دارند! بیشتر مردم فکر می کنند که خانه، ماشین یا سایر دارایی هایشان سرمایه است، اما حقیقت این است که این چیزها، در بیشتر موارد پول از جیب تان بر می دارند. آنها برای شما خرج دارند؛ برایتان پول در نمی آورند!

در نتیجه، طبق تعریف صحیح بالا، آنها هزینه هستند، چون هر ماه از جیب تان پول برداشت می کنند.

وقتی پولی که از سرمایه های حقیقی تان به جیب شما می ریزد، بیشتر از پولی باشد که به خاطر هزینه ها، از جیب تان می رود، آن وقت به رهایی مالی رسیده اید.

این کار فقط یک راه دارد که آن هم ما را به دلیل بعدی می رساند!

دلیل سوم: تمرکز بر درآمد خطی، به جای درآمد انفعالی

یکی از میلیونرهایی که با او مصاحبه کردم، این دلیل را به سادگی بیان کرد. او گفت «اگر وقتی در خواب هستی پول در نمی آوری، هرگز پولدار نخواهی شد!» درآمد خطی همان چیزی است که از شغل تان به دست می آورید؛ شما یک ساعت کار می کنید و برای آن یک ساعت کار، فقط یک بار پول می گیرید و بس.

در حالی که درآمد انفعالی، زمانی به دست شما می رسد که یک بار کار می کنید، اما به خاطر کاری که دیگر انجامش نمی دهید، بارها و بارها به پول گرفتن ادامه می دهید.

ایجاد سرمایه های واقعی یا سرمایه گذاری روی آنها که برایتان درآمد انفعالی ایجاد می کند، بلیت رسیدن به ثروت است.

دلیل چهارم: درک نکردن یا استفاده نکردن از سیستم های پولساز

سیستم پول در آوردن، هر چیزی است که به شما اجازه بدهد بدون اینکه بیش از حد، تلاش و تقلا کنید، پول در بیاورید. به عبارت دیگر، یک راه اتوماتیک برای پول در آوردن است.

همه سرمایه های حقیقی، به نوعی «سیستم» هستند.

وقتی یک سیستم قطعی برای پول در آوردن ایجاد کنید یا روی آن سرمایه گذاری کنید، پولی که می توانید در بیاورید محدودیتی نخواهد داشت. استاد شدن در سیستم های مالی، می تواند برایتان ثروتی فراتر از رویاهایتان ایجاد کند.

دلیل پنجم: به اندازه کافی صبر یا پشتکار نداشتن

برای به پایان رساندن هر مسابقه ای، باید خط شروع را ترک کنید و ادامه بدهید تا به خط پایان برسید. بیشتر افراد یا با شروع نکردن، یا با ادامه ندادن و یا با هر دو، شکست خودشان را رقم می زنند.

برای پولدار، موفق و خوشبخت شدن باید صبر و پشتکار لازم را داشته باشید تا بتوانید از خط پایان رد شوید. در واقع علاوه بر اینکه باید شروع کنید، باید ادامه هم بدهید. ممکن است این موضوع بدیهی به نظر برسد، اما هنوز هم دلیل بیشتر شکست ها همین است.

فقط با پیوستن به درصد کوچکی از مردم که حاضرند پنج موردی را که در بالا اشاره شد رعایت کنند، می توانید بیشترین شانس را برای ثروت و موفقیت به دست بیاورید. واقعاً ساده است؛ کافی است تصمیم بگیرید این چیزها را انجام بدهید و آن وقت شما هم پولدار خواهید شد و اگر این کار را نکنید، آن وقت مثل اکثر مردم هرگز پولدار نخواهید شد!

همین حالا تصمیم بگیرید که در به کارگیری نظراتی که در بالا اشاره شد، استاد بشوید و راه تان به سوی موفقیت را از همین حالا شروع کنید. بعد هم ادامه بدهید و ببینید چه تغییر عظیمی ایجاد می کند!

راز/ شماره ۳۱/ نيمه اول شهريور ماه ۹۲/ مايك ليتمن/ صفحه ۲۲