" دافوس " تدبیرگاه نیروهای مسلح است

به گزارش افکارنیوز،امیر سرتیپ رضا خرم طوسی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز دوره بیست و چهارم کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در دانشگاه دافوس ارتش با اشاره به عملکرد مدیریت این دانشگاه، گفت: امیرسرتیپ ولی‌وند فرمانده دافوس فردی فاضل و شایسته است که در همه زمینه‌ها موفق بوده و همواره قابل الگوگیری بوده است.

وی افزود: امیر ولی‌وند شاگرد مکتب فیضیه ارتش بوده و مسیر رشد را حساب‌شده و درست طی کرده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرماندهان حاضر در جمع گفت: فرمانده مسئول رشد یگان است، نه حفظ وضع موجود و لذا شما فرماندهان باید دقت زیادی داشته باشید.

خرم طوسی با تاکید بر اینکه دافوس تدبیرگاه نیروهای مسلح است، افزود: در کشور ما انقلابی با آرمان‌های بسیار بلند صورت گرفت و سپس بعد از آن نیز حادثه‌ای منجر شد تا جوانان انقلابی اداره نیروهای مسلح را به دست بگیرند. در ابتدا این جوانان انقلابی اداره ارتش را برعهده گرفتند و بعد نیز سپاه رشد پیدا کرد و بسیج نیز متناسب با ماموریت‌های نظام رشد پیدا کرد.

وی با اشاره به شخصیت شهید صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی فرمانده جوانی بود که در ابتدای دریافت افسری ارشد پای در خط مقدم جبهه گذاشت، اما هیچ‌گاه از تدبیرگاه غافل نشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش راهبردها، پاسخ‌ها، سوالات عملیاتی و مواضع تاکتیکی ما به درس، اندیشه و تلاش شما دانشجویان دافوس بستگی دارد. الحمدلله رشد دافوس در دهه‌های اخیر به ویژه با فرماندهان و اساتید جدید بسیار خوب بوده است و رشد قابل توجهی در دافوس وجود داشته است.

خرم طوسی با تاکید بر اینکه انتظار ارتش از دافوس بسیار بالا است و اتکای ما به این مجموعه است، اظهار داشت: باید این جایگاه را درک و در جهت رسیدن به ایده‌‌آل‌ها تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در خط مقدم نیاز به طرحهای عملیاتی داریم و لذا در دانشگاه ارتش نحوه اداره یگانها و هدایت منطقه نبرد آموزش داده میشود.