آگهی ترحیم روابط آمریکا و انگلیس!

به گزارش افکارنیوز، روزنامه پرطرفدار " سان " در مطلبی تحت عنوان " آگهی ترحیم روابط ویژه " نوشت: روابط ویژه خود را به نفع فرانسه، از دست دادیم.
این نشریه انگلیسی در ادامه این آگهی ترحیم آورده است: مرحوم " روابط ویژه " روز پنج شنبه ۲۹ آگوست سال ۲۰۱۳ در سن ۶۷ سالگی، بر اثر یک بیماری ناگهانی در منزل درگذشت.
در پایان این نوشته، به شیوه آگهی ترحیم که در آن از افراد صاحب عزا یاد می شود، آمده است: از طرف والدین متوفی " وینستون چرچیل " و " فرانکلین روزولت " و عزیزانش " مارگارت تاچر "، " رونالد ریگان "، " جان میجر "، " جورج بوش پدر "، " بیل کلینتون "، " تونی بلر " و " جورج دبلیو بوش ".
آگهی ترحیم روابط ویژۀ آمریکا و انگلیس با این جمله پایان می یابد " متوفی، در لندن، منطقه نایتس بریج، پلاک ۵۸، سفارت فرانسه به خاک سپرده خواهد شد. لطفا حلقه گل نفرستید!

" باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا، جمعه شب در تماس تلفنی با " دیوید کامرون " نخست وزیر انگلیس بر ادامه روابط ویژه میان دوکشور تاکید و تلاش کرد بر سرمای حاکم شده بر روابط دو کشور سرپوش بگذارد.
مجلس عوام انگلیس روز پنج شنبه، به درخواست دولت انگلیس برای همراهی با آمریکا در حمله به سوریه رای نداد.

ناظران سیاسی بر این باورند که این اقدام مجلس عوام، ضربه ای مهلک به روابط ویژه انگلیس و آمریکا زد و زمینه را برای دولت فرانسه فراهم کرد تا بتواند جای انگلیس را در کنار آمریکا پر کند.