به گزارش افکارنیوز، برلیانت بزرگمهر اظهار داشت: صبحانه مهمترین وعده غذایی افراد است و خوردن صبحانه در کودکان برای آغاز یک روز پرتحرک از نظر جسمی و فکری بسیار با اهمیت است.

مشاور تغذیه گفت: بدن کودک از شب تا صبح غذا دریافت نمی‌کند بنابراین مواد مغذی به بدن نمی‌رسد و کودک دچار افت قند خون می‌شود.

وی افزود: از طرفی چون کودکان معده کوچکی دارند نیاز به تعداد وعده غذایی بیشتری دارند و باید در هر وعده مقدار غذایشان به گونه‌ای باشد که معده تحمل می‌کند بنابراین کودکان زودتر دچار افت قند خون می‌شوند.

بزرگمهر ادامه داد: افت قند خون می‌تواند باعثعوارضی در کودک شود.

مشاور تغذیه گفت: کاهش قدرت یادگیری، کاهش قدرت حافظه، عدم تمرکز، سردرد، سرگیجه، عصبانیت، افسردگی، بی‌میلی و بی‌حوصلگی از عوارض عصبی ناشی از افت قند خون در کودکان است.

بزرگمهر در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر اینکه «چرا بعضی از کودکان میل به خوردن صبحانه ندارند؟»، گفت: دلایل مختلفی در این زمینه نقش دارند.

وی گفت: اگر کودک دیر شام بخورد، صبح میلی به صبحانه ندارد همچنین خوردن شام سنگین و سرخ کرده که مدت توقفش در معده زیاد است می‌تواند میل به خوردن صبحانه در کودک را کاهش دهد.

مشاور تغذیه گفت: کودکانی که دیر می‌خوابند صبح نمی‌توانند وقت کافی برای صبحانه اختصاص دهند و استرس و اضطراب برای زودتر رسیدن به کلاس یا کارهای روزمره آنها را از خوردن صبحانه باز می‌دارد.

بزرگمهر الگوبرداری از پدر و مادر را مسئله مهم دیگری در این بین دانست و افزود: اگر پدر و مادر عادت به خوردن صبحانه نداشته باشند کودک نیز از آنها الگوبرداری کرده و میلی به خوردن صبحانه ندارد.

مشاور تغذیه گفت: برای اینکه کودکان الگوی تغذیهای سالم داشته باشند باید والدین عادات غذایی خود را اصلاح کنند.