کولیوند: قالیباف می‌تواند شهردار تهران بماند

به گزارش افکارنیوز،محمدجواد کولیوند اظهار کرد: معاون نظارت مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی مذاکرات سال ۷۵ مجلس وقت، به این نتیجه رسیده که آنچه در سال ۶۱ گفته شده بود که شهردار یک دوره متوالی می‌تواند شهردار باشد نقض شده است.

وی افزود: از نظر معاونت نظارت مجلس، مشروح مذاکرات سال ۶۱ در سال ۷۵ در مجلس لغو شده و به استناد این امر شهردار فعلی می‌تواند برای ادوار متعدد در صورت انتخاب در شورای شهر و رعایت سلسله مراتب صدور حکم در وزارت کشور، شهردار بماند.

نماینده مردم کرج در مجلس یادآور شد: در سال ۷۵ قوانین مغایر با قانون مصوب در آن سال لغو شده که یکی از آنها بحثانتخاب شهردار است.

کولیوند اضافه کرد: البته برخی همکاران ما می‌گویند که چون ابقای شهردار به صراحت در قانون نیامده از مجلس استفساریه‌ای گرفته شود اما معاونت نظارت مجلس موضوع را بررسی و گزارش کرده و کمیسیون هم در نتیجه بررسی‌ها، نظر معاونت نظارت را مبنای خود قرار داده است.

به گفته نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، اگر نمایندگان بر ارائه استفساریه مبنی بر ابقای شهردار اصرار داشته باشند موضوع تا صبح فردا(یکشنبه) در جلسه علنی مجلس تعیین تکلیف خواهد شد.

در حالیکه احتمال شهردار شدن مجدد محمدباقر قالیباف شهردار فعلی تهران مطرح شده برخی نمایندگان در پی این بودند که اگرچه منع قانونی برای این امر وجود ندارد اما در استفساریهای نظر صریح مجلس را در خصوص ابقای شهردار دریافت کنند.