زلزله مدیریتی در وزارت نیرو

به گزارش افکارنیوز، آغاز سومین هفته کاری وزیر نیرو با صدور ۴ حکم جدید در این وزارتخانه همراه بود.

امروز در اولین حکم صادر شده از سوی چیت‌چیان، ستار محمودی به عنوان قائم مقام وزیر نیرو منصوب شد.

وزیر نیرو در این حکم، ایجاد هماهنگی و نظارت بر تحقق اهداف و اجرای برنامه ارایه شده به رییس جمهوری و مجلس شورای اسلامی، تسهیل و تقویت همکاری ها و ارتباط های مجموعه وزارت نیرو، مراکز و مجامع علمی و سازمان های بین المللی ذیربط را ازجمله وظایف اساسی قائم مقام وزیر نیرو برشمرده است.

پیش از این، علی ذبیحی، قائم مقامی وزارت نیرو را برعهده داشت.

در دومین حکم صادر شده، امروز معاون جدید امور برق و انرژی معرفی شد. با حکم وزیر نیرو، محمد بهزاد جای خود را به هوشنگ فلاحتیان داد.

در حکم هوشنگ فلاحتیان، برنامه ریزی کلان برق و انرژی کشور، توسعه و تسهیل مشارکت بخش خصوصی در صنعت برق کشور، تأسیس نهاد تنظیم بازار برق، توسعه رقابت در فعالیت های صنعت برق به ویژه در تولید برق و صنایع پشتیبان، افزایش سهم انرژی های نو، تولید پراکنده و تولید همزمان برق و حرارت، بهبود و ارتقای ساز و کارهای تحقق وظایف حاکمیتی وزارت نیرو در عرصه تولید و توزیع برق که توسط بخش خصوصی انجام می شود، اصلاح اقتصاد برق، افزایش بهره وری، ضریب ذخیره و ضریب بار در شبکه برق و کاهش شدت انرژی و مدیریت جانب عرضه و تقاضای برق، وظایف مهم معاون امور برق و انرژی عنوان شده است.

در سومین انتصاب امروز در ساختمان شیشه ای بزرگراه نیایش، علی اکبر مهاجری به عنوان معاون جدید تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو منصوب شد.

وزیر نیرو، همکاری و تعامل مؤثر با سایر معاونت ها و دفاتر ستادی و شرکت های تابعه و وابسته به ویژه تدوین و اجرای سیاست ها و برنامه های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و توسعه مدیریت و منابع انسانی و نظارت بر حسن اجرای آن و تحقق برنامه های ارایه شده به رییس جمهوری و مجلس شورای اسلامی را از وظایف معاون جدید تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو برشمرد.

پیش از این، علیرضا قاسمی پورافشار معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو را برعهده داشت.

چیت چیان همچنین با صدور حکمی حمیدرضا جانباز را برای مدت دو سال به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور منصوب کرد.

در حکم صادر شده از سوی وزیر نیرو، برنامه ریزی و انجام اقدام های لازم برای دستیابی به اهداف تعیین شده در اساسنامه آن شرکت، قوانین برنامه پنج ساله، سند چشم انداز و سایر اسناد بالادستی در بخش آب و فاضلاب کشور، تأمین آب شرب و بهداشتی، توسعه فناوری ها و انجام اقدام های مربوط به ارتقای کیفیت آب و پایش مستمر آن، توسعه تأسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی و اهتمام در نگهداری و بهره برداری از تأسیسات موجود، ارتقای بهره وری و بهبود خدمات مشترکان، همکاری در اصلاح ساختار اقتصادی و مدیریتی بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی، اقدام های جدی برای تحقق سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، توسعه مشارکت مردم و بخش خصوصی در سرمایه گذاری، انجام مدیریت تقاضا و آموزش همگانی در مصرف آب و انجام مدیریت عرضه و کاهش هدررفت آب به عنوان وظایف مهم مدیرعامل جدید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان شده است.

تا پیش از این، سیدمهدی ثمره هاشمی ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را بر عهده داشت.