زیباکلام: اصلاح‌طلبان راهشان را از روحانی جدا می‌کنند

به گزارش افکارنیوز،وی گفته است: ذاتا میان جهان‌بینی و تفکرات جریان اصلاح‌طلب و جریانی که حول محوریت دکتر روحانی تشکیل شده است ضمن داشتن اشتراکات اما در عین حال تفاوت‌های مهمی هم میان این دو جریان وجود دارد.

وی در مصاحبه با آریا افزود: ائتلاف اعتدالیون به رهبری دکتر روحانی و اصلاح‌طلبان به لیدری خاتمی همچون ائتلاف‌ها در دیگر جریانات سیاسی بیشتر در موارد و مواقعی که با یک رقیب و دشمن مشترک روبرو هستند انسجام پیدا می‌کند اما بعد از عبور از این نحله طرفین مسیرهایی که یکی نیستند را می‌پیمایند با وجود نفوذ شماری از مدعیان اصلاح‌طلبی در کابینه و برخی معاونت‌های دولت.

زیباکلام مدعی شد: نقطه اوج ائتلاف روحانی و اصلاح‌طلبان انتخابات ۲۴ خرداد بود اما بعد از آن اگر صحبت از ائتلاف و انسجام می‌شد بیشتر حالت سمبلیک و نمادین داشت.

یعنی در عمل نه اصلاح‌طلبان خیلی اصرار داشتند که وارد دولت آقای روحانی شوند و نه ایشان خیلی اصرار به حضور اصلاح‌طلبان در دولت خود داشت. در واقع عدم تمایل از هر دو طرف بود وی با بیان اینکه روحانی و حلقه اصلی مشاورین ایشان خیلی اصراری بر حضور اصلاح‌طلبان در دولت خود ندارند، افزود: با توجه به غیرقانونی اعلام شدن فعالیت مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب، بنده معتقدم اصلاح‌طلبان دیر یا زود حزب جدیدی را تشکیل خواهند داد که اهداف و منافع این حزب جدید دموکراسی‌خواهی، آشتی ایران با دنیا، تنش‌زدایی در سیاست خارجی، تلاش در جهت آزادی زندانیان سیاسی، آزادی فعالیت مجدد تشکل‌های مستقل دانشجویی مثل دفترتحکیم وحدت و انجمن‌های اسلامی، آزادی مطبوعات و رسانه‌ها، حاکمیت قانون و انتخابات آزاد خواهد بود.


زیباکلام گفت: آقای روحانی هرچند با اهداف ذکر شده اصلاحطلبان مخالفتی ندارد اما حاضر نیستند بهای سنگینی برای تحقق این اهداف بپردازند. بنابراین اصلاحطلبان برای انتخابات مجلس دهم یقیناً با پرچم اصلاحطلبی و تشکلهای خودشان وارد خواهند شد البته ممکن است در همین انتخابات شاهد ائتلاف بین نامزدهای جناح دولت روحانی و اصلاحطلبان در برخی از حوزهها باشیم اما مسلم این است که اصلاحطلبان از حالا به بعد راه مستقل خودشان را خواهند پیمود.