به گزارش افکارنیوز، فیلم مستند " حافة الهاویة "(لبه پرتگاه) به کارگردانی " حسین سماحه " چندی پیش از شبکه تلویزیونی " المیادین " لبنان پخش شد که مشرق نیز طی چند قسمت این فیلم‌ها را در اختیار بینندگان خود قرار داد.

این مستند حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران و واکنش‌های جمهوری اسلامی ایران به این حمله احتمالی را در سطح منطقه به تصویر کشیده است.

در این مستند، علاوه بر مصاحبه با مقامات درجه‌یک نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، آمریکا، سوریه، لبنان، مصر و جمهوری اسلامی ایران، تصاویری واقعی و نیز پویانماهای سه‌بعدی درباره حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی به اماکن حساس سیاسی، نظامی، امنیتی، هسته‌ای و رسانه‌ای کشورمان به تصویر کشیده شده و اخبار و سخنرانی‌ها و پیامدهای احتمالی این حملات و نیز واکنش سهمگین موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و الکترونیک نیروهای مسلح ایران و نیروهای عضو محور مقاومت در منطقه از جمله سوریه و حزب‌الله لبنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مستند، طبق گزارش‌های دریافتی از رسانه‌های خارجی، جنجال گسترده‌ای را در دوایر سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشورهای غربی و به‌ویژه رژیم صهیونیستی برانگیخته که به علت دقت، کدهای فراوان و اطلاعات وسیع استفاده‌شده در تحقیقات اولیه ساخت آن، بازتاب فراوانی در میان کارشناسان و تحلیلگران داشته است.

شبکه المیادین به بهانه جنجال حمله نظامی آمریکا و غرب به سوریه اقدام به بازپخش این مستند نموده است.

بازپخش قست اول این مستند، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد فردا به وقت تهران از شبکه المیادین پخش خواهد شد.
همچنین بازپخش قسمت دوم نیز روز دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران، همچنین تکرار آن نیز سهشنبه ساعت ۱۴ به وقت تهران از همین شبکه پخش خواهد شد.