گروه بین الملل- اوباما با اشاره به اینکه همه گزارش ها و شواهد، رژیم سوریه را گناهکار نشان می دهد گفت: «پس از بررسی های دقیق تصمیم گرفتم که ایالات متحده آمریکا باید علیه رژیم سوریه دست به اقدام نظامی بزند. علاوه بر این مقامات ارتش به من اطلاع داده اند که ما بلافاصله ظرفیت اجرای این ماموریت حساس را داریم و حمله به سوریه می تواند فردا، هفته آینده و یا یک ماه دیگر انجام بگیرد.

به گزارشافکار نیوزبه نقل از یورونیوز، اما تصمیم دومی هم گرفته ام. اینکه این اقدام نظامی با مجوز نمایندگان مردم آمریکا در کنگره انجام خواهد شد.
زمان آن فرا رسیده که به جهانیان نشان دهیم که آمریکا به تعهدات خود پایبند است. ما به آنچه می گوییم عمل خواهیم کرد و اعتقاد داریم که راهمان درست است. امروز از کنگره درخواست خواهم کرد که پیام روشنی به جهانیان بفرستد: اینکه ما به عنوان یک ملت متحد آماده اقدام هستیم.»

در بخشی دیگر از سخنان خود آقای بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه را تهدیدی برای جهان و برای متحدان آمریکا در منطقه از جمله اسرائیل، اردن و عراق دانست. او همچنین از ناتوانی سازمان ملل متحد و شورای امنیت در اتخاذ اقدام علیه سوریه انتقاد کرد و گفت این جنایت نقض معاهدات بین المللی در مورد ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی است و دیگر ادامه تحقیقات جایز نیست و باید به این اقدام واکنش نشان داد.