به راه افتادن جنگ منطقه ای در صورت حمله به سوریه

به گزارش افکارنیوز، بشار اسد در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوفیگارو خاطر نشان کرد اتهامات کشورهای غربی به مقامات سوری مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی بی اساس و غیر منطقی است.

وی گفت: من نمی خواهم بگویم که آیا ارتش سوریه سلاح شیمیایی در اختیار دارد یا خیر، فرض کنیم که ارتش می خواهد از سلاح کشتار جمعی استفاده کند، آیا ممکن است این سلاح را در منطقه ای که نیروهای سوری حضور دارند، به کار ببرد، در حالی که در این منطقه سربازان ارتش ما به خاطر این سلاح زخمی شده اند چنانچه کارشناسان سازمان ملل متحد که از این سربازان در بیمارستانی که تحت درمان هستند، این مسئله را تایید کرده اند.

رئیس جمهوری سوریه افزود هر کس که اتهام می زند، باید دلیل و مدرک ارائه کند و ما از آمریکا و فرانسه خواستیم حتی یک مدرک ارائه کنند، اما اوباما و اولاند نتوانسته اند این کار را انجام دهند و حتی در مقابل ملتهای خود هم ناتوان ماندند.

اسد درباره شعله ور شدن آتش جنگ منطقه ای در صورت حمله نظامی غرب به کشورش هشدار داد و اظهار داشت: خاورمیانه یک بشکه باروت است و آتش امروز به آن نزدیک شده است، همه در صورتی که بشکه باروت منفجر شود، کنترل اوضاع را از دست خواهند داد، خطر شعله ور شدن آتش جنگ منطقه ای وجود دارد، زیرا مسئله فقط مربوط به سوریه نیست، بلکه مربوط به کل منطقه از نظر اجتماعی، سیاسی و نظامی است.
وی این سئوال را مطرح کرد که جهان از حمایت تروریسم در سوریه چه سودی خواهد برد، افزایش ناآرامی و افراط گرایی در خاورمیانه چه سودی برای آمریکا دارد؟

رئیس جمهوری سوریه خاطر نشان کرد حتی اگر آمریکایی ها و فرانسوی ها یا انگلیسی ها یک دلیل یا مدرک در خصوص ادعاهایشان علیه سوریه داشتند، از همان روز اول اعلام می کردند، بنابراین سوریه به دفاع از حاکمیت خود ادامه می دهد، چرا که می داند وقتی ملتها از خودشان دفاع کنند، پیروز خواهند شد.

اسد گفت آنچه برای سوریه اهمیت دارد، سرکوب تروریسم است، زیرا تروریستهای وابسته به القاعده هیچ اعتنایی به اصلاحات و سیاست و قوانین ندارند و از نظر سوریه، تنها راه حل توقف وارد کردن تروریستها از خارج و توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از آنهاست.

وی خاطر نشان کرد ملت فرانسه، دشمن ما نیستند، اما تا زمانی که سیاست دولت فرانسه علیه ملت سوریه، خصمانه است، این دولت دشمن آنها خواهد بود و قطعا این دشمنی پیامدهای منفی برای منافع فرانسه دارد.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد فرانسه به سبب سیاستهایی که علیه سوریه در پیش گرفته، دشمن ما خواهد بود، در حالی که هیچ گونه دشمنی میان ملتهای سوریه و فرانسه وجود ندارد و هر دولتی که کمکهای مالی یا نظامی به تروریستها ارائه کند، دشمن ملت سوریه خواهد بود.