به گزارش افکارنیوز، ع.دوستی: امروزه اکثر ورزشکاران و هنرمندان دنیا صفحه فیس بوک شخصی دارند که از طریق آن با طرفداران خود مستقیم در تماس هستند.

در جدیدترین بررسی ها(تا دهم شهریور ۹۲) در بین فوتبالیست ها و ورزشکاران مطرح کنونی دنیا صفحه اصلی مربوط به کریستیانو رونالدو پرتغالی با بیش از ۶۰ میلیون طرفدار در صدر ورزشکاران جهان قرار دارد. بعد از رونالدو، رقیبش لیونل مwww. afkarnews. ir /سی با ۴۸ میلیون طرفدار در رده دوم، دیوید بکهام با ۲۸ و کاکا با ۲۴ میلیون در رده های سوم و چهارم قرار دارند. ریبری هم که به تازگی بهترین بازیکن اروپا شده است با نزدیک به ۵۰۰ هزار طرفدار در رده های پایین فوتبالیست ها جای گرفته است.


در بین ورزشکاران سایر رشته ها صفحات جردن بسکتبال با ۲۸ میلیون در صدر است و کوبی برایانت(‌بسکتبال) با ۱۶ میلیون، راجر فدرر، اوسین بولت، رافائل نادل و فیلپس(شناگرامریکایی) با ۱۳،۱۲، ۱۱ و ۱۰ میلیون طرفدار در رده های بعدی رشته های ورزشی معروف قرار دارند.

نکته جالب اینکه تصویر مربوط به آشپزی کردن رونالدو پس از قرار دادن در صفحه اصلی اش ۴۰۰ هزار لایک(پسندیدم) در دو ساعت توسط هوادارانش زده شد.

در بین تیم های جهان هم بارسلونا با ۴۴، رئال مادرید با ۴۱ میلیون، منچستریونایتد با ۲۵ و لیورپول با ۱۲ میلیون از پرطرفدارترین تیمهای دنیا محسوب می شوند. مجموع صفحات مربوط به بایرن مونیخ هم ۹ میلیون طرفدار دارند.

بارسلونا پس از پیروزی سه بر دو یکشنبه شب مقابل والنسیا تصاویر مسی را در صفحه اصلی اش قرار داد که ۷۰هزار لایک در عرض یک ساعت توسط کاربران و طرفداران بارسا زده شد.

در بین مربیان مشهورو جهان هم گواردیولا و مورینیو با ۴ و ۳ میلیون از پرطرفدارترین مربیان بشمار می روند.

نکته جالب اینکه در فیس بوک ظاهرا خواننده ها محبوب تر از ورزشکاران هستند. چرا که شکیرا(همسر جرارد پیکه بازیکن بارسلونا) با ۷۰ میلیون در صدر پر طرفدارها قرار دارد و همسرش(پیکه) با ۹ میلیون طرفدار در بین ورزشکاران در رده های میانی جای گرفته است.

جالب اینجاست در بین برندهای ورزشی دنیا صفحه آدیداس و نایک با ۲۱ و ۱۹ میلیون دو برند پرطرفدار دنیا هستند و صفحه غیر رسمی آل اشپورت آلمان با ۱۹ هزار طرفدار در رده های آخر قرار داد!

در بین برند های پوشاک ورزشی ایرانی هم صفحات merooj(m مجید ساعدی فر) با نزدیک به ۵۰ هزار طرفدار بالاترین رتبه را در بین ایرانی ها دارد.

در بین ورزشکاران ایرانی علیرغم عدم دسترسی کاربران داخلی به فیس بوک، صفحات غیر رسمی علی کریمی، علی دایی، فرهاد مجیدی وعابدزاده به ترتیب بیشترین طرفداران را دارند.

در بین تیم های ایرانی هم، صفحات مربوط به تیم های پرسپولیس و استقلال بیشترین طرفدار را در این شبکه اجتماعی دارا هستند.

صفحه منتسب به برنامه نود هم در ردیف پرطرفدارترین صفحات فیس بوک قرار دارد. صفحات منتسب به خود عادل فردوسی پور هم با ۲۸۰ هزار طرفدار بالاتر از اکثر ورزشکاران و هنرمندان ایرانی(بجز علی کریمی که ۳۰۰ هزار طرفدار دارد) قرار گرفته است.

نکته اینکه قطعا اگر دسترسی ایرانی ها به فیس بوک آسان بود و تیم هایی مانند استقلال و پرسپولیس نیز صفحه رسمی داشتند با بیش از ۲۰ میلیون طرفدار می توانستند در ردیف پرطرفدار ترین تیم های جهان قرار بگیرند.