ناو هواپیمابر آمریکا وارد دریای سرخ شد

به گزارش افکارنیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این ناو روز یکشنبه از دریای هند به سمت دریای سرخ به راه افتاد تا با نزدیک شدن به سوریه عملیات پشتیبانی از حمله احتمالی آمریکا از سوریه را اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه تهاجمی ناو هواپیمابر نیمیتز که شامل چهار ناوشکن و یک رزم‌ناو است، در حال حاضر دستور خاصی برای عزیمت به شرق دریای مدیترانه ندارد و به احتمال زیاد به دلیل مخالفت مصر نتواند از کانال سوئز عبور کرده و وارد دریای مدیترانه شود.

یک مقام آمریکایی گفت: مساله مربوط به تقویت تجهیزات است تا اگر قابلیت‌های این گروه تهاجمی و حضور آن‌ها لازم بود آن‌ها را در دسترس داشته باشیم.

یک مقام ‌دیگر آمریکایی نیز اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم تا از میزان زمان مصرفی و مسافت بکاهیم تا بتوانیم در صورت نیاز در بیشترین حد ممکن ‌آماده باشیم.

وی تاکید کرد: تصمیمات در خصوص تعیین مواضع کشتی‌ها در دریای مدیترانه همچنان در حال بررسی است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه حمله موشکی قریب‌الوقوع به سوریه را تا زمانی که کنگره آمریکا زمان بررسی ‌آن را داشته باشد و در خصوص اجازه به آن رای دهد به تعویق انداخت و عملا آن را تا هشت روز دیگر به حال تعلیق درآورد.

این تاخیر به برنامه‌ریزان نظامی زمان بیشتری می‌دهد تا مجددا ارزیابی کنند کدام کشتی‌ها و تسلیحات در منطقه نگاه داشته باشند و کدام یک از آن‌ها تعویض و یا خارج شوند.

در چند روز گذشته نیروی دریایی آمریکا حضور خود را در شرق دریای مدیترانه دو برابر کرده و دو ناوشکن دیگر را به سه ناوشکن که به طور عادی در منطقه گشت می‌زنند، اضافه کرده است.

این ناوشکن‌ها در مجموع حامل ۲۰۰ موشک «تام‌ هاوک» هستند اما مقامات می‌گویند برای حمله محدود به سوریه نیمی از آن نیز کافی خواهد بود.

ناو هواپیمابر یو. اس. اس نیمیتز پیشتر در دریای هند به حمایت از عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان مشغول بود اما قرار بود از طریق مسیر شرقی و آسیا به بندر مختص به خود در واشنگتن بازگردد چرا که ناو هواپیمابر هری اس ترومن، جایگزین آن شد.

مقامات آمریکایی گفتند با توجه به شرایط سوریه تصمیم گرفته‌اند مسیر ناو نیمیتز را تغییر داده و ‌آن را از مسیر غرب به سوی دریای سرخ بفرستند.

نیروی دریایی آمریکا همچنین کشتی یو.اس.اس سان آنتونیو که یک کشتی آبی خاکی حامل ۳۰۰ تفنگدار دریایی و تجهیزات ارتباطی گسترده است، برای پیوستن به پنج ناوشکن دیگر در شرق دریای مدیترانه فرستاده است.