به گزارشافکارنیوز،حسین سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به برنامه های خود برای این دانشگاه گفت: در برنامه‌ای که به وزارت علوم داده‌ام، بر برنامه‌های بالادستی، سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها و برنامه پنجم توسعه تاکید داشتم زیرا این برنامه‌ها چراغ راهنمای ماست.

وی افزود: در رابطه با کرسی‌های نظریه‌پردازی، آزاداندیشی و ارائه نظریه‌های جدید نیز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و مفاهیم انسان‌شناسی اسلامی که مطرح شده است، عمل می‌کنم و این موارد در سرفصل کار من قرار می‌گیرد.

سلیمی ادامه داد: همچنین به دنبال توسعه عمرانی دانشگاه هستم، مسجد و کتابخانه مرکزی نداریم و باید به سرعت احداثکنیم. ساختمان‌های مناسب در دانشگاه وجود ندارد که باید احداثشود و نگاه من این است که احداثاین ساختمان‌ها با معماری اسلامی - ایرانی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نوع هجمه‌ای که به دانشگاه علامه وارد شده بود، بعضی مواقع ناروا بود، اظهار داشت: حجت الاسلام شریعتی مدیر قبلی دانشگاه علامه در توسعه عمرانی، حل مسائل حقوقی دانشگاه، نشریات علمی جدید و ایجاد تحصیلات تکمیلی زحمات زیادی کشیده بود که نباید این زحمات را نادیده گرفت.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که تغییری در روند کنونی دانشگاه علامه صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: اقدامات مثبتی در دوره قبلی صورت گرفته بود و اگر اصلاحاتی نیز انجام شود باید در چارچوب قانون باشد.

سلیمی افزود: اقداماتی که در دوره قبلی در چارچوب قانونی صورت گرفته است تداوم می‌یابد و اگر قرار به تغییر باشد حتما بر اساس نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه‌های بالادستی است.

وی عنوان کرد: پس از اعلام سرپرستی من در دانشگاه علامه طباطبایی مطالبی در رابطه با سکولار بودن من منتشر شد در حالی که من نه معتقد به سکولار هستم و نه آن را در جامعه ایران قابل اعمال می‌دانم و آثار و نوشته‌های من گواه این موضوع است.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: من معتقدم نسخه مردم‌سالاری که با دین مرتبط باشد و همچنین اجرای حکومت دینی، جامعه ایران را به تعالی می‌رساند.

سلیمی اضافه کرد: تعجب می‌کنم که به من نسبت سکولار داده‌اند و اعلام کرده‌اند با بومی‌‌سازی علوم و نظریه‌پردازی دانشمندان ایرانی موافق نیستم، این مسئله نسبت درستی نیست.

وی افزود: من با تقلید محض از اندیشه‌های دیگران مخالفم و معتقدم یکی از آفات علوم انسانی کشور این است که بسیاری از اساتید ما متون غربی را می‌خوانند و با فهم ناصحیح به دیگران منتقل می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی گفت: من مقاله‌ای درباره فهمی که می‌توان از قرآن برای ارتباطات بین‌المللی گرفت، داشته‌ام و همچنین پروژه‌ای در رابطه با خوانشی از تاریخ جهان بر اساس مفاهیم برگرفته از قرآن در دانشگاه علامه کار کرده‌ام.

سلیمی با بیان اینکه من تحصیلات حوزوی در سطح بالا دارم، ادامه داد: همچنین در رابطه با قران و علوم سیاسی در ۲ سال گذشته در نمایشگاه بینالمللی قران سخنرانی کردم و تلاشم این بود که مفاهیم بنیادین سیاست در قرآن را اعلام کنم.