به گزارشافکارنیوز،حامد‌علی مبارکی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: اهمیت سلامت جامعه از همه موارد دیگر مهم‌تر و ارشمند‌تر است.

وی سیستان و بلوچستان را خاکریز مواجهه با بیماری وبا عنوان کرد و افزود: نه‌تنها این بیماری سیستان و بلوچستان را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد بلکه کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تا آنجایی که امکانات استان و کشور وجود دارد برای مقابله با این بیماری تلاش خواهیم کرد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان با اعلام ضرورت تشدید کنترل مرز‌های خارجی برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به داخل کشور، گفت: در همه مرز‌هایی که احساس می‌شود اتباع بیگانه ورود پیدا می‌کنند قرنطینه پزشکی ایجاد شود تا از آلودگی بیشتر استان جلوگیری شود.

مبارکی در ادامه با بیان اینکه اکیپ‌های بهداشتی درمانی سیار نیز تشکیل و از جمعیت هلال احمر استان هم بهره‌برداری شود، بیان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع نیز می‌تواند از شیوع این بیماری بکاهد، مردم باید از نحوه پیشگیری و کنترل این بیماری آگاهی‌ کافی را داشته باشند.

وی همچنین اساسی‌ترین مشکل جاری را بارندگی‌های اخیر و گرمای هوا در گسترش التور عنوان کرد و گفت: ‌ باید آب سالم و بهداشتی در اختیار روستاییان استان قرار گیرد، هر چه بتوانیم از بیمارستان‌های سیار استفاده کنیم، حتی بیمارستان‌های سپاه نیز می‌توانند کمک حال ما باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان بر تغذیه سالم غذایی و رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: مردم مدتی از سبزیجات استفاده نکنند، در شستوشوی مواد غذایی به ویژه میوهجات نیز دقت کافی داشته باشند.