مرفاوی: برای مساوی در دربی ‌توصیه‌ای نمی‌شد

به گزارش افکارنیوز، صمد مرفاوی در مورد دربی ۷۷ که روز جمعه برگزار می‌شود اظهار داشت: دربی ۷۷ هم مثل همه دربی‌های گذشته است. به نظرم خیلی تفاوتی نمی‌کند. هرچند پرسپولیس نسبت به دربی گذشته سرمربی‌اش تغییر کرده است اما حساسیت زیاد این بازی اجازه نمی‌دهد که تفکرات مربیان در میدان اجرا شود. رسانه‌ها هواداران دو تیم به این بازی خیلی توجه دارند و همین مسئله استرس بازیکنان را هم زیاد می‌کند و آرامش از آنها گرفته می‌شود. در این بازی هر تیمی که آرامش و تمرکز بهتری داشته باشد و از اولین فرصتی که به دست می‌آورد استفاده کند می‌تواند موفق شود.

وی در مورد اینکه چند دربی را به عنوان سرمربی استقلال در این مسابقه حضور داشتید گفت: من در چهار دربی سرمربی بودم. دو باخت و دو مساوی داشتم و هیچ دربی‌ای را نبردم البته در دربی‌ که دو یک با کریم باقری باختیم من ریسک کردم و جرات این ریسک را داشتم هرچند برخلاف جریان بازی یک گل خوردیم و باختیم. در آن بازی هم مثل شکست قبلم در دربی مستحق باخت نبودیم.

مرفاوی در مورد اینکه مساوی زیاد در دربی‌ها باعثشده بود مدتی شایعه توصیه به بازیکنان و مربی دو تیم مطرح شود گفت: توصیه‌ای در کار نبود. حساسیت‌های زیاد بازی و استرس بالای بازیکنان باعثمی‌شد بازیکنان زیر فشار روانی این بازی قرار گیرند و نتوانند تفکرات مربیان را در میدان به خوبی اجرا کنند و مربیان هم نمی‌توانند به خاطر همین شرایط تفکرات خود را به بازیکنان به درستی القاء کنند. به همین دلیل کیفیت فنی دربی افت می‌کند.

سرمربی سابق استقلال در مورد اینکه دو تیم قبل از دربی نتایج متفاوتی گرفته‌اند و شکست استقلال چقدر می‌تواند در نتیجه دربی تاثیر‌گذار باشد گفت: دربی شرایط خاص خودش را دارد. گاهی اوقات پرسپولیس ضعیف‌تر بوده و در دربی توانسته است به مساوی برسد و یا استقلال از نظر فنی ضعیف‌تر بوده اما نتیجه گرفته است. بنابراین نتیجه قبل از دربی خیلی روی این بازی تاثیر‌گذار نیست البته از نظر روحی و روانی باعثخوشحالی هواداران و بازیکنان پرسپولیس است که بازی قبل از دربی را برده‌اند اما استقلالی‌ها هم برای جبران می‌آیند.

مهاجم پیشین استقلال در مورد اینکه آیا به پرسپولیس گل زده است گفت: بله من سه گل به پرسپولیس زده‌ام و در هر مسابقه‌ای هم که گل زده‌ایم پیروز شده‌ایم. آن زمان منصور پور‌حیدری سرمربی استقلال بود.

مرفاوی در مورد اینکه پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی چیست گفت: من دوست دارم استقلال برنده شود چون استقلالی‌ هستم اما پیش‌بینی بازی بسیار سخت است. پرسپولیس بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای دارد. بازیکنان استقلال هم انگیزه فراوانی دارند و از نظر فنی واقعا نمی‌توان این بازی را پیش‌بینی کرد.

سرمربی سابق استقلال در مورد اینکه نیروی جوانی پرسپولیس یا تجربه استقلال می‌تواند عامل برد باشد گفت: اگر تیمی هم نیروی جوانی و هم باتجربه داشته باشد بسیار هماهنگ است اما استفاده محض از نیروی جوانی یا تجربه به تنهایی می‌تواند برای تیم مشکل‌ساز باشد. پرسپولیس با جوانانش روز به روز بهتر می‌شود و استقلال هم نتایج خوبی به دست آورده است با این حال باید دید خواسته مربیان در میدان چیست.

وي در مورد اينکه شايد قلعه نويي بخواهد رکورد شکستناپذيرياش در دربي را حفظ کند و به دنبال مساوي باشد گفت: در دربي گذشته استقلال نيازي به برد نداشت و شرايط تيم در جدول بهتر بود به همين دليل قلعهنويي ميخواست بازي مساوي شود و موفق هم شد. بنابراين بايد ديد مربيان چه ميخواهند همانطور که گفتم در دربياي که ما شکست خورديم من دست به ريسک زدم زيرا دوست داشتم استقلال در آن بازي برنده شود. قلعهنويي و دايي هر دو مربيان خوبي هستند و اميدوارم تيمي که استحقاقش را دارد به پيروزي برسد.