کان: سیاست‌ نقل‌وانتقالات رئال امروزی نیست

به گزارش افکارنیوز، اولیور کان انتقال ۸۶ میلیون پوندی گرثبیل از تاتنهام به رئال مادرید در آخرین روز از بازار نقل‌وانتقالات تابستانی را زیر سوال برد و آن را از مد افتاده دانست.

سنگربان پیشین تیم‌ ملی آلمان و بایرن مونیخ، ادعا کرد تجربه کم گرثبیل از حضور در بازی‌های بزرگ اروپایی، ثابت می‌کند که ارزش این بازیکن ولزی اصلا در حد و اندازه ۱۰۰ میلیون یورویی که رئال مادرید برای خریدن وی پرداخت کرده نیست.

کان به روزنامه بیلد آلمان گفت: پیش از این هرگز چنین تفاوت بزرگی میان قیمت یک بازیکن و چیزی که در بازار نقل‌وانتقالات عرف است، ندیده‌ام. هنوز ثابت نشده که بیل، تام کروز بعدی است و او باید این کار را انجام دهد. این بازیکن ولزی ۲۴ ساله تنها ۹ بار در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است و با تیم ملی ولز هم نتوانسته در بازی‌های مهم بین‌المللی تجربه کسب کند.

کان با انتقاد از قرارداد‌های گرانقیمت رئال مادرید در شرایطی که بدهی‌های کلانی دارد و اقتصاد اسپانیا نیز درگیر بحران مالی است، به مقامات دولت اسپانیا پیشنهاد کرد سد راه چنین ولخرجی‌هایی توسط کهکشانی شوند.

وي افزود: از ميان ۶ نقلوانتقال گرانقيمت تاريخ فوتبال، ۵ انتقال توسط رئال مادريد صورت گرفته است. در حقيقت اينکه نسبت به ديگر تيمها برتر به نظر برسد، بخشي از فلسفه رئال مادريد است، هرچند با بدهي ۶۰۰ ميليون يورويي و در حالي که اقتصاد اسپانيا هم بحراني است، من واقعاً شک دارم که سياستهاي اين تيم امروزي باشد. با همه اينها، رئال مادريد مدتي است که در رقابتهاي بينالمللي به هيچ افتخاري دست پيدا نکرده است و آخرين قهرماني آنها در ليگ قهرمانان اروپا به ۱۱ سال قبل برميگردد.