جدیدترین روش کلاهبرداری چوپان های دروغگو!

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ بهروز رهبریان اظهار داشت: در آخرین روش کلاهبرداری تلفنی که از سوی کاراگاهان شناسایی شده است، عده ای از کلاهبرداران با پرسه در مراکز درمانی و شناسایی همراهان بیماران با ترفندهای مختلف شماره تلفن آنها را به دست می آروند. کلاهبرداران در ادامه این شیوه با طعمه خود تماس گرفته و مدعی می شوند حال بیمار بد است و برای عمل جراحی فوری باید مبلغی به شماره حساب پزشک واریز شود. این افراد با القا این موضوع که نیاز به عمل جراحی ضروری است شماره حساب خود را به عنوان پزشک به همراهان داده و میلیونها تومان از این افراد کلاهبرداری می کنند.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی مالباخته با مراجعه به پلیس از کلاهبرداران تلفنی شکایت کرده اند. البته هموطنان باید بدانند قبل از هرگونه واریز پول در این باره با مسئولان بیمارستان حضوری صحبت کرده و پول را به حساب شخصی افراد واریز کنند. ضمن اینکه حتما قبل از واریز پول به حساب افراد از صحت موضوع با خبر شوند.

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با هشدار دوباره نسبت به افزایش کلاهبرداری های تلفنی تاکید کرد: هموطنان باید بدانند برای واریز وجه به حسابشان نیاز به حضور پای دستگاه خودپرداز نیست و معمولا هرگونه تماسی که برای حضور در پای دستگاههای خودپرداز برای دریافت جایزه یا واریز پول به حساب فرد گرفته می شود، کلاهبرداری است. اگر افراد در نگهداری از مرزهای بانکی دقت کرده و در پای عابر بانک حاضر نشوند، کلاهبرداری تلفنی کاهش چشمگیری می یابد.

رهبریان با اشاره به روش کلاهبرداری چوپان دروغگو و کلاهبرداری در قالب فروش اشیا عتیقه، تاکید کرد: کلاهبرداران در این روش با ارسال پیامکی خود را کشاورز یا چوپان معرفی کرده و مدعی می شوند در زمینهای اطراف روستا گنجی را پیدا کرده و به صورت شانسی با طعمه تماس گرفته اند. این افراد معمولا در قرار اولیه چند سکه اصلی را به عنوان نمونه ارائه کرده و در قرار اصلی با ارائه سکه های تقلبی اقدام به کلاهبرداری می کنند. البته در بسیاری از پرونده ها این کلاهبرداران با استفاده از زور و تهدید اقدام به کلاهبرداری کرده و در مواردی مرتکب قتل شده اند.

وی استانهای لرستان، گیلان، خوزستان، مرکزی و اصفهان را رکوردار وقوع کلاهبرداری به روش چوپان دروغگو معرفی کرد و افزود: خوشبختانه با اطلاع رسانی خوب رسانه ها در مورد روشهای کلاهبرداری، وقوع این روش کاهش چشمگیری یافته است اما تنها در سال ۳۳۴ پرونده کلاهبرداری چوپان دروغگو به ارزش ۱۹ میلیارد تومان تشکیل شد.