تابش: سردار آزمون دروغ می‌گوید

به گزارش افکارنیوز، مسعود تابش در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: رحیمی، مدیرعامل باشگاه سپاهان خیلی مختصر پاسخ رویانیان را داد اما من نه به عنوان قائم مقام باشگاه بلکه به عنوان یک هوادار سپاهان و کسی که ۱۲ سال مدیر این باشگاه بود و بیش از ۲۰ سال برای آن بازی کرده است از صحبت‌های رویانیان گلایه دارم و اعلام می‌کنم که بحثپیشنهاد پرداخت یک میلیارد از طرف باشگاه سپاهان به عجمان واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: تعجب می‌کنم رویانیان چرا بعضی بحث‌ها را مجدداً مطرح می‌کند، مانند این موضوع که سپاهان به بازیکنی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون پول داده است. رویانیان در حالی این بحث‌ها را در مطرح می‌کند که ما روی سایت باشگاه نیز اعلام کرده‌ایم سپاهان آمادگی دارد همراه با همه باشگاه‌های دیگر کلیه قراردادهایش را شفاف اعلام کند.

قائم مقام باشگاه سپاهان یادآور شد: باز هم عنوان می‌کنم که این حرف‌ها را به عنوان یک سپاهانی مطرح می‌کنم. اینکه رویانیان عنوان کرد باشگاه سپاهان پول کارگران کارخانه فولاد مبارکه را هزینه تیم‌داری می‌کند حرف زیبایی نیست. همانطور که خودش گفت فوتبال یک بازی است اما در کشور ما کمی از این بازی دور شده‌ایم و فوتبال رنگ سیاست گرفته است. وقتی کارخانه اُپل از بایرن مونیخ حمایت می‌کند یا بنز اسپانسر تیم ملی آلمان می‌شود آیا باید بگوییم که آنها پول کارگران آلمانی را به این تیم‌ها داده‌اند؟ چنین صحبت‌هایی درست نیست.

تابش با اشاره به بحثانتقال میلان سوشاک به لیگ امارات نیز گفت: ما از طریق انتقال یک بازیکن خارجی از لیگ مجعول امارات و تیم اماراتی پول گرفته‌ایم نه اینکه به آنها پول بدهیم.

وی درباره اینکه رویانیان گفته است کرانچار در کرواسی ممنوع‌الکار است گفت: ما این مربی را در ایران به کار گرفته‌ایم و در کشور ما هیچکدام از دستگاه‌های نظارتی و مبادی قانونی او را ممنوع‌الکار اعلام نکرده‌اند. البته همان ادعای ممنوع‌الکار بودن کرانچار در کرواسی را هم ما نشنیده‌ایم اما به هر حال این مربی اکنون در ایران است. ۱۰ سال قبل قصد داشتیم مربی از آرژانتین بیاوریم که آن زمان روابط ایران و آرژانتین خوب نبود و ما را از این کار منع کردند.

پیشکسوت باشگاه سپاهان تصریح کرد: به هر حال اکنون چنین ممنوعیتی درباره کرانچار وجود ندارد، البته رویانیان باید به خاطر بیاورد که چند ماه پیش همین مربی در میان گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس قرار داشت.

تابش درباره برخی استنادها به مصاحبه او که هفته گذشته درباره تمایل سپاهان به جذب خلعتبری خبر داده بود نیز گفت: گفته بودم اگر خلعتبری شرایطش را داشته باشد او را جذب خواهیم کرد. این به معنای مذاکره با عجمان نبود، چراکه سپاهان هیچ وقت ۸۰۰ هزار دلار به عجمان نمی‌دهد. به هر حال خلعتبری از بهترین و کم حاشیه‌ترین بازیکنان سپاهان بوده و طبیعی است که در هر زمانی ما به بازگشت او به تیم خود علاقه داشته باشیم.

وی افزود: خلعتبری بهترین سال‌های خود را در سپاهان گذارنده و من هم گفته بودم اگر شرایط فراهم باشد او را بازمی‌گردانیم که البته این شرایط نبود، چراکه ما نه ۸۰۰ هزار دلار داشتیم و نه خیّر. البته باشگاه سپاهان هم خیّر دارد اما خیّرین ما به ایتام کمک می کنند و نه عجمان.

تابش در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اظهارات سردار آزمون در برنامه ۹۰ اشاره و تاکید کرد: تمام صحبت‌های آزمون کذب محض است. این بازیکن نوجوان را در کمپ صفائیه دیدم و با تشخیص اینکه بازیکن آینده‌داری است با او قرارداد ۳ ساله بستیم. تعجب می‌کنم بازیکنی که به سن قانونی نرسیده اینگونه دروغ می‌گوید. زمانی که قرارداد تیم های پایه ای ۱۰۰ هزار تومان برای ایاب و ذهاب بود با این بازیکن قراردادی ماهیانه بیش از یک و نیم میلیون امضا کردیم و در مجموع او قراردادی ۲۰-۲۵ میلیونی با سپاهان داشت.

وی ادامه داد: از آنجا که نمی‌خواستیم این بازیکن ۱۵ ساله در اصفهان تنها باشد برخلاف همه بازیکنان غیربومی که در خوابگاه ساکن هستند برای او خانه رهن کردیم تا به همراه مادرش در آسایش باشد. این خانه در یکی از بهترین نقاط اصفهان رهن کامل شد و حتی رهن و اجاره هم نبود، چراکه باشگاه سپاهان چک تاریخ‌دار صادر نمی‌کند و به همین دلیل پول رهن منزل او را همان ابتدا و برای ۲ سال پرداخت کردیم. اکنون او چگونه می‌گوید که پول اجاره را خودش داده یا مادرش اشک ریخته در حالی که ما بهترین شرایط را برای او فراهم کردیم؟!

قائم مقام باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: این بازیکن آینده‌دار را هم در دوران قلعه‌نویی و هم کرانچار به تمرین تیم بزرگسالان فرستادیم اما آزمون ۴۰ روز به اردوی تیم جوانان رفت و وقتی هم به اصفهان آمد، خسته بود و برای ۳ روز سر تمرین نرفت. بنابراین در تیم چگونه می‌شد از او استفاده کرد که گفته در سپاهان فرصت پیشرفت نداشته است؟!

تابش ادامه داد: به دلیل شرایطی که برای آزمون فراهم کردیم سایر بازیکنان رده پایه ناراضی بودند. به هر حال ما هم اعتقاد داریم آزمون جوان آینده‌داری است به شرط آنکه صداقت را نیز در رفتار خودش داشته باشد و ظرفیت رفتاری خود را افزایش دهد.

وی درباره آخرین وضعیت مجتبی جباری نیز به تسنیم گفت: در این باره به آخرین صحبتهای کرانچار استناد میکنم که گفته جباری اگر استراحت کرده و شرایط فوتبالی داشته باشد، میتواند به جمع سپاهانی ها ملحق شود. جباری با سپاهان قرارداد دارد و امیدوارم اکنون شرایط روحی و آرامش لازم را پیدا کرده باشد و بعد از جلسه با باشگاه در شرایطی مناسب به تیم بازگردد و در نهایت آمادگی به کار خود ادامه دهد.