به گزارش افکارنیوز، پس از آنکه شماری از اعضای ارتش امریکا تصاویری از خود در توییتر منتشر کردند که در آن با در دست داشتن علائم و نوشته‌هایی مخالفتشان را با جنگ در کنار اعضای القاعده در سوریه اعلام نمودند این روند در شبکه‌های اجتماعی گسترش پیدا کرده است.

جاستین امش، یکی از اعضای کنگره و یکی از منتقدان تند طرح دولت اوباما برای این حمله، با سیلی از نوشته‌های سربازان و کهنه سربازان امریکایی در توییتر درباره پیش‌بینی رای مجلس نمایندگان برای صدور مجوز اقدام نظامی علیه این کشور، که قرار است هفته آینده اتفاق بیفتد مواجه شده است.

همانگونه که پیش‌تر گزارش شد، مخالفت با حمله به سوریه تنها به سربازان ارتش محدود نمی‌شود. شمار بسیاری از افسران ارشد نیز نگرانی خود را درباره این موضوع اعلام کرده‌اند. این در حالی است که مقامات پنتاگون حتی در اقدامی نا‌امیدانه برای ممانعت از وقوع این جنگ اطلاعاتی را افشا کرده‌اند.

بسیاری از اعضای کنگره نارضایتی خود را درباره شواهدی که از سوی دولت در پشت درهای بسته به آنان ارائه شده است اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که دولت فرانسه روز دوشنبه با انتشار یک گزارش اطلاعاتی مدعی شد که دولت سوریه ماه گذشته «مقادیر عظیمی از مواد شیمیایی را به کار برده است.» این گزارش «بر مبنای بخشی از ویدئوهایی که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه جمع‌آوری شد تنظیم گشت.» به بیانی دیگر، این گزارش «اطلاعاتی» اساسا بر پایه ویدئوهای موجود از این حمله در یوتیوب تهیه شده است که در آنها حتی نمی‌توان مکان و عامل وقوع جنایت را شناسایی کرد.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه همچنین روز دوشنبه هشدار داد که مداخله احتمالی غرب در این کشور ممکن است سبب «جنگ منطقه‌ای» شود. وی همچنین افزود که اگر اوباما برای این حمله چراغ سبز نشان دهد «هرج و مرج و افراط‌گرایی گسترش خواهد یافت».

با وجود اين، باراک اوباما اعلام کرده است که چه با راي مثبت کنگره و چه بدون آن حق حمله به سوريه را خواهد داشت.