به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه(۱۲ شهریور) به نقل از سخنگوی مقرهای اروپایی نیروی دریایی امریکا گفت: «هیچ موشکی از کشتی‌های امریکا در مدیترانه شلیک نشده است.»

این سخنگو جزئیات بیشتری درباره این حادثه بیان نکرد.

رد این موضوع در حالی بیان می‌شود که رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک آزمایش موشکی مشترک با امریکا در دریای مدیترانه انجام داده است.

وزارت دفاع رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت دفاع اسرائیل و سازمان دفاع موشکی امریکا ساعت ۹:۱۵ صبح روز سه‌شنبه با موفقیت موشک راداری از نوع آنکور را شلیک کردند.»

دریادار ویلیام، سخنگوی پنتاگون نیز گفته است: «من مطلبی در تایید این گزارش ندارم.»

وزارت دفاع روسیه، اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو «موشک بالستیک» شلیک شده از قسمت مرکزی مدیترانه به قسمت شرقی آن را شناسایی کرده است.

این آزمایش موشکی تنش‌ها در منطقه را افزایش داده و این در حالی است که امریکا در نظر دارد به سبب اتهامات مربوط به اینکه دولت سوریه ماه گذشته از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است به این کشور عربی حمله کند. این درحالی است که دمشق این ادعاها را تکذیب می‌کند.

واشنگتن تعدادی از ناوهای جنگی خود را در مدیترانه مستقر کرده و منتظر چراغ سبز باراک اوباما برای انجام این حمله است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا سعی داشته است تا حمایت اعضای کنگره این کشور و سناتورها را برای گرفتن مجوز کنگره برای حمله به سوریه جلب کند.

این در حالی است که، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه امریکا گفت که رئیس‌جمهور این کشور حتی بدون اجازه کنگره نیز به سوریه حمله خواهد کرد.

این مقام ناشناس در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «این حمله در هر صورت اتفاق می‌افتد.»

در این بین، روسیه یک فروند ناو ضد زیر دریایی و یک ناو مجهز به موشک‌های کروز به منطقه مدیترانه اعزام کرده است.

بشار اسد، در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت که اقدام نظامی برضد این کشور به یک جنگ منطقه‌ای خواهد انجامید.

اسد اظهار کرد که اگر امریکا و فرانسه تصمیم بگیرند به سوریه حمله کنند «هرج‌ومرج و افراط‌‌گرایی گسترش خواهد یافت. خطر جنگ منطقه‌ای وجود دارد.»

رئيسجمهور سوريه خاورميانه را انبار باروتي توصيف کرد و هشدار داد در صورت هر نوع حمله همه کنترل اوضاع را از دست خواهند داد.