تاخیرکنندگان نشست علنی امروز مجلس

به گزارشافکارنیوز،علی لاریجانی رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ساعت ۸:۱۷ امروز(چهارشنبه) زنگ آغاز جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به صدا در آورد.

جلسه علنی امروز با حضور ۱۹۹ تن از نمایندگان مجلس رسمیت یافت که بر این اساس مجلس کار خود را ۹۰ کرسی خالی آغاز کرد.

طبق اعلام هیئت رئیسه مجلس، قرار است پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید جزئیات طرح دو فوریتی تعیین تکلیف تامین اجتماعی افرادی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد مسائل اساسی کشور در حوزه‌های فرابخشی و بخشی قرائت می‌شود.

در نشست امروز وکلای ملت قرار است رئیس دیوان محاسبات انتخاب شود.

به گزارش تسنیم پس از آنکه عبدالرضا رحمانی‌فضلی توانست برای تصدی وزارت کشور از مجلس رای اعتماد بگیرد، کمیسیون برنامه و بودجه بر اساس قانون می‌باید یک نفر را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب کند که این کمیسیون در هفته جاری تشکیل جلسه داد و امین‌حسین رحیمی را به عنوان گزینه خود به صحن علنی مجلس معرفی کرد.

به احتمال زیاد، نمایندگان مجلس هم با تنها گزینه معرفی شده از سوی کمیسیون برنامه و بودجه برای تصدی ریاست دیوان محاسبات موافقت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، موسی احمدی - روحالله بیگی - مسعود پزشکیان - حجتالله درویشپور - نوذر شفیعی و محمدجواد نظری مهر تاخیرکنندگان نشست علنی امروز مجلس هستند که اسامی آنها از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.