خاطرات تلخ و شیرین قلعه نویی از دربی

به گزارش افکارنیوز، سرمربی استقلال می گوید: از خاطرات خوب باید بگویم ۷ سال به پرسپولیس نباختم و دیگر آن که در فینال سال ۷۰ که بازی‌های حذفی بود، موفق شدیم ۲ بر یک پرسپولیس را شکست دهیم.
به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی پیش از آغاز تمرین دیروز استقلال در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه از بازیکنان تیمش خواسته تا درباره پرسپولیس صحبت نکنند، گفت: من به بازیکنان گفتم که درباره حریف صحبت نکنند و امروز چون دوربین آمده اجازه دادم تا صحبت‌هایی انجام شود. کری‌خوانی برای داربی چیز خوبی است اما قداست و شان حریف نباید شکسته شود چرا که این مسئله اصلا خوب نیست.(متن کامل صحبتهای قلعه نویی)

قلعهنویی در بخشی از گفتگویش در پاسخ به سوالی درباره خاطرات تلخ و شیرینش در استقلال بیان کرد: حضور در داربیها هم تلخی داشته و هم شیرینی. اولین بار که در داربی به میدان رفتم، فکر نمیکردم جزو ۱۱ بازیکن اصلی باشم. به تازگی عملی انجام داده بودم و چندان آماده نبودم. اما به رختکن که آمدم گفتند در لیست ۱۱ تای استقلال هستی. در آن دیدار با وجود ناآماده بودن ۱۲۰ دقیقه بازی کردم و در ضربات پنالتی غلامحسین مظلومی به من گفت پنالتی بزن و متاسفانه آن پنالتی را از دست دادم. اما از خاطرات خوب باید بگویم ۷ سال به پرسپولیس نباختم و دیگر آن که در فینال سال ۷۰ که بازیهای حذفی بود، موفق شدیم ۲ بر یک پرسپولیس را شکست دهیم. آن دیدار حساسترین داربی تاریخ بود چرا که برنده به جام قهرمانان آسیا و بازنده به جام در جام آسیا میرفت.