زير امور خارجه مصر تاکيد کرد كه طي روزهاي آينده تدابيري را به منظور كاهش محاصره غزه اتخاذ خواهد نمود، اما درباره ماهيت اين اقدامات حرفي نزد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه " الشروق "، نبیل العربی وزیر امور خارجه‌ی مصر، تصریح کرد که طی چند روز آینده، اقداماتی را در راستای کاستن از رنج و محنت مردم غزه صورت خواهد داد.

احتمال می‌رود که این تدابیر مربوط به بازگشایی گذرگاه رفح در مرز مصر و نوار غزه باشد که شاهراه ارتباطی نوار غزه با جهان خارج و مناطق خارج از سیطره رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد که مصر نمی‌تواند نسبت به مشکلات غیر انسانی که مردم غزه متحمل می‌شوند بی‌تفاوت باشد، نه فقط به دلیل رعایت قوانین بین المللی و عمل به آن، بلکه به این خاطر که نمی‌تواند مسئولیت خود در مقابل ملت فلسطین را نادیده بگیرد.

وزیر امور خارجه مصر در ادامه خاطر نشان ساخت: باید برای حل نهایی درگیری فلسطین - اسرائیل تلاش کنیم و راهکارهایی دیگر همچون " تشکیل اجلاسی بین المللی " را مورد بررسی قرار دهیم.

العربی گفت که مذاکرات مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رابطه با حل این درگیری در سپتامبر آینده با جدیت و قاطعیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی افزود، مصر قصد دارد تلاش‌هایی دیپلماتیک را در این راستا صورت دهد.

اين مقام برجسته مصري تاكيد كرد كه اين تلاشهاي ديپلماتيك شامل سفرهاي مقامات مصري به واشنگتن و تل آويو خواهد بود و وي لازم ميبيند که براي دست يافتن به توافقي عادلانه و نهايي كه منجر به تشكيل كشور فلسطين شود، به هر كشوري سفر كند و از هيچ تلاشي دريغ نكند.