تصویب قانون بازنشسته شدن افراد با ۱۰ سال سابقه

به گزارشافکارنیوز،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان، جزئیات طرح تعیین تکلیف تامین اجتماعی افرادی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند را مورد بررسی قرار دادند و به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این طرح دو فوریتی، سازمان تامین اجتماعی مکلف است به افرادی که حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن ۶۰ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی مصوب سوم تیرماه ۱۳۵۴ و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کارافتاده‌ شده‌اند، ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت نمایند.

افرادی‌که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ۱۰ سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این حکم برخوردار شوند.

تبصره ۱ - سازمان تامین اجتماعی مکلف است بدون در نظر گرفتن هر نوع شرطی به فرزندان و همسر بیمه شده متوفی که زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارد نسبت به سنوات، مستمری پرداخت نماید.

تبصره ۲ - بند ۳ ماده ۸۰ قانون تامین اجتماعی مصوب سوم تیرماه ۱۳۵۴ لغو می‌گردد.

بهارستان نشینان جزئیات طرح مذکور با با ۱۴۳ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

وکلای ملت روز یکشنبه هفته جاری دو فوریت طرح مذکور و در جلسه علنی روز گذشته کلیات این طرح را تصویب کرده بودند.