شکست طرح آمریکا برای آغاز حمله زمینی به پایتخت سوریه

به گزارش افکارنیوزبه نقل از روزنامه ورلد تریبیون، ارتش سوریه اخیرا تلاشهای آمریکا برای نفوذ به از یکی از نقاط مرزی این کشور در راستای آغاز عملیات زمینی علیه پایتخت سوریه را ناکام گذاشته است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از یک دیپلمات غربی آورده است: ارتش سوریه تلاشهای آمریکا برای اعزام صدها نیروی آموزش دیده به شهرهای جنوب سوریه از مرز با اردن را ناکام گذاشت. آمریکایی ها در نظر داشتند با اعزام نیرو به این مناطق شهرهای اصلی را که ارتش سوریه کنترل آنها را به دست گرفته بازپس گیرند و از آنجا حمله خود را به سوی دمشق آغاز کنند.

بنابر این گزارش، نیروهای ارتش آزاد وابسته به آمریکا حتی نتوانستند تا مسافت ۱۰ کیلومتری به داخل سوریه نفوذ کنند و هر بار مجبور به عقب نشینی شده اند.

هدف اصلی از اجرای این طرح که بر خلاف ادعای مقامات کاخ سفید درباره عدم وجود طرحی برای دخالت زمینی در سوریه به اجرا درآمده است، نفوذ به پایتخت سوریه برای شکست دادن نظام اسد بوده است.

نیروهای مورد حمایت آمریکا در این عملیات شکست خورده از موشکهای ضدتانک و ضدهواپیما و همچنین سیستمهای دید در شب که آموزشهای آن را تحت نظر عوامل سیا (CIA) دیده بودند، استفاده می کردند.