اوباما: اسد باید مسئولیت کارهایش را بپذیرد

به گزارش افکارنیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که در پی جلب نظر موافق نمایندگان کنگره این کشور برای اقدام نظامی علیه سوریه است، اعلام کرد که اطمینان دارد نمایندگان کنگره با این تصمیم وی موافقت خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شد کمک‌های این کشور به جناح مخالف در آینده به تدریج افزایش یابد.

اوباما به رهبران احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات و رهبران کمیته‌های امنیتی کنگره هشدار داد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هنجارها و قوانین بین‌المللی را با استفاده از تسلیحات شیمیایی زیر پا گذاشته است.

اوباما تصریح کرد: چنین اقدامی تهدیدی جدی علیه امنیت ملی آمریکا و منطقه به شمار می‌آید. بشار اسد و سوریه باید مسئول اقدام‌های خود باشد.

رئیس‌جمهوری ‌آمریکا همچنین تاکید کرد، اقدام نظامی مد نظر وی علیه سوریه " محدود و متناسب " خواهد بود. وی اظهار کرد: این اقدام نظامی شامل اعزام نیروهای زمینی به سوریه نخواهد بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مطمئن است که کنگره با تصمیم وی موافقت خواهد کرد اعلام کرد: بله مطمئنم.

اوباما گفت: ما از کنگره خواسته‌ایم جلسات استماع برگزار و رای‌گیری هر چه سریعتر انجام شود.

اوباما نسبت به استفاده از نوعی استراتژی متعهد شد که در آن تواناییهای اسد کاهش یابد و به طور همزمان تدبیری اتخاذ شود که تواناییهای اپوزیسیون سوریه بالا برود.