احتمال توقف تولید خودرو در کشور

به گزارش افکارنیوز، ساسان قربانی اظهار کرد: هم اکنون مشکلات متعدد داخلی و خارجی گریبان گیر صنعت خودرو و قطعه است.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی، نقل و انتقال پول و تحریم از مهمترین مشکلات صنعت خودرو و قطعه است، خاطرنشان کرد: با ادامه وضعیت فعلی، روند کاهشی تولید خودرو و قطعه همچنان ادامه می یابد و به تناسب آن قیمت تمام شده تولید و فروش خودروها افزایش می یابد که آن نیز موجب تشدید رکود بازار خواهد شد.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: هم اکنون خودروسازان با حدود ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند. ظرفیت تولید در واحدهای قطعه سازی نیز به ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این که از حدود دو سال پیش روند فعلی قابل پیش بینی بود، تصریح کرد: با این حال هر چه در این مورد هشدار دادیم شنیده نشد البته امیدواریم در دولت جدید به این مشکلات رسیدگی شود.

قربانی ادامه داد: اولین اقدام در این زمینه بررسی شرایط، شناسایی مشکلات و پیش بینی راهکارهای حل مشکل است. این اقدام آغاز شده و کارگروه هایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این کار تشکیل شده است.

وی افزود: در گذشته فرصت های زیادی برای حل مشکلات وجود داشت که از دست رفت؛ بنابراین در شرایط فعلی دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و باید به بهترین نحو ممکن و به سرعت عمل شود.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران تصریح کرد: مشکلات در صنعت خودرو و قطعه به مرز بحران رسیده است بنابراین اگر روند فعلی همچنان ادامه یابد و اصلاح نشود در نهایت تولید خودرو در کشور متوقف خواهد شد.