ایران و حزب‌الله احتمالا به اسرائیل حمله می‌کنند

به گزارش افکارنیوز، سناتو رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اظهار داشت که در صورت حمله آمریکا به سوریه، ایران و حزب‌الله احتمالا می‌توانند به اسرائیل حمله کنند.

وی در ادامه افزود، واکنش ایران و حزب‌الله بستگی به چگونگی دخالت نظامی آمریکا در سوریه دارد و عدم واکنش واشنگتن علیه سوریه خیلی خطرناک‌تر از حمله است.

این سناتور نیوجرسی به شبکه سی‌بی‌اس گفت: ایران و حزب‌الله احتملا حملاتی علیه همسایگان خود در منطقه از جمله اسرائیل انجام دهند.

منندنز در پایان اظهار داشت، من فکر می‌کنم عدم واکنش از طرف آمریکا عواقب زیادی برای این کشور دارد، این اقدام می‌تواند پیام‌های درباره اراده متزلزل ما به کشورها مشابه بفرستد.

پس از اینکه مخالفان در ۲۱ آگوست دولت سوریه را متهم کردند که در منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، غرب به رهبری آمریکا مدعی شد سوریه از خطر قرمز عبور کرده است و باید تنبیه شود.

اما دولت سوریه نیز با رد این اتهامات اعلام کرد، حمله شیمیایی در منطقه غوطه توسط مخالفان صورت گرفته است تا افکار عمومی و تحقیقات بازرسان سازمان ملل را منحرف کرده و زمینه را برای مداخلی خارجی آماده کنند.

متحدان سوریه از جمله ایران، روسیه و حزبالله نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه دمشق هشدار دادهاند و اعلام کردهاند این اقدام میتواند کل منطقه را به آتش بکشد.