زاکانی، هاشمی را به خلاف‌گویی متهم کرد

به گزارشافکارنیوز،علیرضا زاکانی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه حوادثسوریه تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران در یک کشور دیگر است گفت: ‌آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد جنگ مذهبی نیست، درگیری بین دولت و ملت هم نیست، در سوریه اکثریت قربانی تروریسم شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم پیمانانش با بهانه‌ی استفاده از سلاح‌های شیمیایی آماده حمله به سوریه می‌شوند گفت: ما از ماهها قبل اسناد مربوط به تحویل سلاح‌های شیمیایی به مخالفان حکومت سوریه را به سازمان ملل داده‌ایم و این موضوع توسط آقای ظریف هم تایید شده است، انتظاری به جز این هم از تروریست‌ها نمی‌رود.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: صوتی منتسب به آقای هاشمی منتشر شده است که حرفهای نادرست و خطرناکی را درخود دارد؛ در مورد این صوت موضوع از دو حال خارج نیست، یا ساختگی و جعلی است که در صورت اثبات آن همه‌ی ما خوشحال خواهیم شد چرا که علاقه‌ای به آسیب‌خوردن آقای هاشمی نداریم و اسلام را از همه چیز بالاتر می‌دانیم، بنابراین منتظر تکذیب این صوت از سوی آقای هاشمی و اعلام موضع درست و شفاف ایشان می‌مانیم و از وزارت اطلاعات هم می‌خواهیم که تولید کنندگان و پخش کنندگان این صوت را پیدا کند و با آنها برخورد کند.

زاکانی در مورد حالت دومی که متصور شد گفت: اگر این صوت واقعی باشد سه صورت دارد یا بنای بر تضعیف جبهه اسلام علیه استکبار است و یا این که اطلاعات غلط به آقای هاشمی دا‌دند و برداشت او از موضوع غلط است که من این دو احتمال آخر را معقول‌تر می‌دانم چرا که آقای هاشمی در این مورد سابقه داشته‌اند.

وی با اشاره به دیدار بعد از انتخابات سال ۸۸ به همراه ۵ تن از نمایندگان مجلس با آقای هاشمی گفت: در آن جلسه آقای هاشمی به ما گفتند که برای تقلب دلیل وجود دارد و اشاره کردند که آقای ری شهری به ایشان گفته‌اند که یکی از کارمندانشان یک هفته قبل از انتخابات به دیدار پدرشان در روستایی در قم رفتند و آنجا پدرشان را دیده‌اند که انگشت جوهری داشته‌اند و وقتی پرسیدند ماجرا چیست پدر این کارمند به او گفته است که ۵۰ تومان گرفته است و به آقای احمدی‌نژاد رای داده است و این موضوع مربوط به یک هفته قبل از انتخابات سال ۸۸ است.

زاکانی ادامه داد: آقای اژه‌ای وزیر اطلاعات وقت این مساله را بررسی کردند و در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که هم آقای هاشمی و هم آقای ری شهری در آن حضور داشتند آقای ری‌شهری گفتند که این موضوع دروغ است و به آقای هاشمی اعتراض کردند و گفتند این چه نقل قولی است که شما کرده‌اید.

نماینده‌ مردم تهران در ادامه اظهار کرد: برخورد خوش‌بینانه با این موضوع این است که بگوییم اشتباهی شده است اما در مورد سوریه مساله چیزی نیست که با اغماض بتوان از آن گذشت چرا که به اسلام ظلم شده است و با مصالح بازی می‌کنند.

زاکانی در پایان اظهاراتش تصریح کرد: کسانی که خودشان را صاحبنظر میدانند اگر مدرکی دارند مدارک خود را در اختیار آمریکا قرار دهند تا هم آنها را از این سردرگمی دربیاورند و هم اسباب تشکر آنها شوند و لوازم حمله به سوریه را فراهم کنند.