قیمت نفت از ۱۱۵ دلار گذشت

به گزارش افکارنیوزبه نقل از رویترز، با انتشار خبر حمایت کنگره از حمله نظامی محدود به سوریه که نگرانی‌ها از اختلال احتمالی در خاورمیانه را مجددا افزایش داد، قیمت جهانی نفت امروز، چهارشنبه، بالای ۱۱۵ دلار در هر بشکه باقی ماند.

در ساعات ابتدایی شروع به کار بازار، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر با افزایش ۱.۳۵ دلاری به ۱۱۵.۷۳ دلار رسید. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۹ سنت کاهش به ۱۰۸.۲۵ دلار رسید. این نوع نفت روز گذشته ۸۹ سنت افزایش داشت.

در لحظه انتشار این خبر، هر بشکه نفت برنت با افزایش ۴۹ سنتی نسبت به روز گذشته ۱۱۵.۴۱ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با افزایش ۶۹ سنتی ۱۰۷.۹۲ دلار معامله شدند.

تنتسا ایموری مدیر فروش یک شرکت سرمایه‌گذاری در توکیو گفت: احتمالا آمریکا اقدامی در سوریه انجام خواهد داد و قیمت نفت نیز افزایش می‌یابد.

تحلیلگران بانک آمریکن مریل لینچ و سوشیئت جنرال، قیمت ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار در هر بشکه را در صورت وقوع حمله محدود نظامی به سوریه پیش‌بینی کردند درحالی‌که یک جنگ طولانی‌مدت می‌تواند قیمت نفت را ۵۰ دلار دیگر افزایش دهد.

ایموری افزود: قیمت نفت بیش از ۱۲۰ دلار، روند ترمیم اقتصادی جهان را تازه جان گرفته است، تهدید می‌کند.

سوریه یکی از تولیدکنندگان مهم نفت است اما آنچه سرمایه‌گذاران را نگران کرده این است که حمله آمریکا به سوریه می‌تواند ناآرامی‌ها را به کل خاورمیانه بکشاند و عرضه نفت در این منطقه مختل شود.

به گزارش رویترز، ذخایر نفت سبک تجاری و بنزین آمریکا احتمالا هفته گذشته کاهش یافته است.

همچنین سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار مهم مشاغل آمریکا در روز جمعه هستند که سرنخ‌هایی از اقدام فدرال رزرو برای ادامه برنامه‌های محرکی این بانک به دست می‌دهد.

تحلیلگران معتقدند که تصمیم فدرال رزرو با حمله نظامی احتمالی به سوریه که می تواند بازارهای جهانی مالی را راکد کند، به موضوعی پیچیده تبدیل شده است.

قیمت سبد نفتی اوپک که با کاهش احتمال حمله به سوریه روند نزولی به خود گرفته بود و روز گذشته به ۱۱۰.۳۵ دلار در هر بشکه رسیده بود، با حمایت کنگره آمریکا از حمله نظامی محدود به این کشور ، مجددا افزایش یافت و به ۱۱۱.۲۰ دلار رسید.