فهرست زمین خواران بزرگ منتشر می شود

'علي آقامحمدي' در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بزودي فهرستي از زمين خواران بزرگ را تهيه مي كنيم و همان طور كه براي بدهكاران معوق بانكي اقداماتي انجام شد در مورد اين افراد نيز اقداماتي انجام مي شود.
وی گفت: جدول خوبی از نام زمین خواران تا مردادماه امسال ارایه خواهیم کرد.
قائم مقام معاون اول رییس جمهوری در امور اقتصادی همچنین از دستور رییس قوه قضاییه برای تجهیز دادگاه مبارزه با زمین خواری خبر داد و گفت: رییس قوه قضاییه به لحاظ پرونده های ویژه ای که ممکن است افراد موثری پشت آنها باشند، دستور داده است، یک قاضی مبرز را برای این پرونده ها تعیین کنند.
وی گفت: امیدوار هستیم تا پایان اردیبهشت ماه و حداکثر خرداد ماه شاهد حضور شخصیت برجسته ای از قوه قضاییه(قاضی مبرز) باشیم که بتواند پرونده های زمین خواری را در کمترین زمان رسیدگی کند و بتوانیم آدم های شرور را از سر راه برداریم.

*متجاوزین به بیش از ۵ هزار هکتار زمین شناسایی شدند
معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: تاکنون پرونده های متعددی در بخش مبارزه با زمین خواران تشکیل و گروه های زیادی شناسایی و دستگیر شده اند.
وی اعلام کرد: سال گذشته متجاوزین به بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شد که هر کدام در مراحل مختلف رسیدگی است.
آقامحمدی گفت: برخی از زمین ها بازپس گیری شده است و بقیه پرونده ها نیز در دست رسیدگی است.
وی افزود: کاری که ما انجام می دهیم در کارگروه مبارزه با زمین خواری زیرمجموعه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و لذا مربوط به کل ایران است و فقط مربوط به تهران نیست.
آقامحمدی گفت: تهران به عنوان الگو انتخاب شده و این برنامه را به سراسر کشور تعمیم می دهیم و کارگروه مبارزه با زمین خواری بلافاصله در تمامی استان ها تشکیل می شود.
معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رییس جمهوری، دستاورد اساسی مبارزه با زمین خواری را پیشگیری دانست و گفت: زمین هایی که وضعیت آنها در گذشته معلوم نبوده و افراد مختلف در این زمین ها دخل و تصرف می کردند، در عمل تعیین تکلیف می شوند.
وی گفت: کار را به شکلی دنبال می کنیم که حفاظت و حراست از زمین ها و سرمایه گذاری در زمین ها به طور مناسب برای استفاده از طبیعت انجام شود.
آقامحمدی، تحویل اراضی حریم شهر تهران به شهرداری پایتخت را نمونه ای از اقدامات پیشگیرانه خواند و گفت: مقرر شده است، مناطق دیگر کشور مانند تهران عمل کنند و همه بخش ها مسوولیت دارند، این اراضی را به عرصه های جنگل کاری، درخت کاری و فضای سبز برای استفاده عموم مردم تبدیل کنند.