حریق گسترده انبار مواد شیمیایی در ناصر خسرو

به گزارشافکارنیوز،سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در ساعت ۶:۴۰ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و پس از آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه یک را به همراه گروه نجات یک و تیم هذمت به محل حادثه واقع در خیابان ناصرخسرو، کوچه خدابنده‌لو اعزام کرد.

وی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل که یک منزل متروکه ۳۰۰ متری بود مشاهده کردند که مالکان از این منزل به عنوان انباری برای نگهداری از مواد شیمیایی استفاده کرده‌اند که ناگهان دچار حریق شده است.

ملکی با بیان اینکه مواد شیمیایی در ظروفی بدون هیچگونه برچسب و عنوان قرار داشت، خاطرنشان کرد: همین امر کار آتش نشانان در اطفای حریق را سخت کرده بود؛ چرا که با توجه به نوع مواد شیمیایی نحوه اطفا حریق متفاوت است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محبوس شدن شش کارگر در میان دود و شعله‌های آتش به ایسنا، گفت: این شش کارگر را که مشغول استراحت در یکی از اتاق‌های این انبار بودند به پشت بام منتقل کرده و پس از آن به فضای باز انتقال دادند.

به گفته وی هیچ یک از کارگران در جریان این حادثه دچار آسیب دیدگی نشدند.

وی با اشاره به سرایت آتش به سقف‌ها و درخت‌های واقع در حیاط این خانه گفت: آتش نشانان از چند جهت عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و پس از مدتی شعله‌های آتش در این محل را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه عوامل آتش نشانی در ساعت ۹:۱۵ پس از ایمن سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند، گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.