بروجردی: روحیه اسد بسیار بالاست

به گزارش افکارنیوز، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۱۳ شهریور در بد ورود به فرودگاه امام خمینی(ره)، ‌ درباره دستاوردهای سفرش به سوریه و لبنان گفت: ما از طرف مجلس و مشخصا کمیسیون امنیت ملی و با توجه به حساسیت منطقه و تهدیدات اخیر آمریکا سفری به سوریه و لبنان داشتیم تا مخالفت ایران را در رابطه با جنگ در سوریه به گوش تمام جهان برسانیم.

وی افزود: ‌با عنایت به پدیده شوم بهره گیری تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی که یک پدیده خطرناک در جهان است محکوم کردن این اتفاق را وظیفه خود می‌دانیم.

بروجردی با اشاره به سفر لبنان که بعد از سوریه انجام شد، تصریح کرد: فضای حاکم در سوریه بسیار متفاوت است با فضایی که در رسانه‌های جهان ترسیم می‌شود مردم به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند و مقاومت بر تصمیمات خود مصمم است همچنین روحیه آقای بشار اسد بسیار بالا بوده و علی رغم تمام فضاسازی‌ها بر تصمیم خود مصمم است.

وی افزود: با توجه به اینکه چندین ماه پیش تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند و این موضوع را نماینده سازمان ملل نیز تصریح کرده بود هیچگونه عکس العملی از سوی غربی‌ها صورت نگرفت که این موضوع نشان می‌دهد موضع فعلی آمریکا تنها یک موضع سیاسی است.

بروجردی ادامه داد: فضای منطقه بسیار ملتهب است و اگر جنگی اتفاق بیافتد ابعاد آن نه در کنترل آمریکاست و نه رژیم صهیونیستی به خصوص که وضعیت جغرافیایی رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که اگر این موشک باران‌ها باعثشود مرکز اتمی رژیم صهیونیستی و یا کارخانه‌های پتروشیمی مورد اصابت قرار گیرد یک فاجعه انسانی در منطقه رخ خواهد داد که امیدواریم چنین تصمیم اشتباهی اتخاذ نشود.

وی افزود: در هر صورت در تحولات امروز رویکردی مثبت به نفع سوریه در جهان شکل گرفته است. انگلیس، ایتالیا، آلمان و کانادا مخالفت خود را با جنگ صراحتاً بیان کردند حتی پاپ از همه مسیحیان برای صلح در سوریه درخواست یک روز روزه داری کرده که تمام این تفاسیر نشان می‌دهد رویکرد جهان به نفع آمریکا نیست.

بروجردی در واکنش به مواضع برخی از کشورهای عربی نسبت به جنگ گفت: اینکه یک کشور اسلامی و عربی از موضع ذلت با آمریکایی‌ها برخورد کند که هم مشوق آنها باشد و هم پایگاه نظامی در اختیارشان قرار دهد نمایانگر سرسپردگی این کشورهاست.

وی در رابطه با دیگر دلایل سفرش به سوریه تصریح کرد: دولت سوریه منتظر چنین اقدامی از جانب ایران بود چرا که ایران از ابتدای بحران سوریه مخالف راه حل نظامی بوده و معتقد بر راه حل سیاسی در این کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ‌ما در لبنان با گروه موسوم به ۱۴ مارس که از مخالفان دولت سوریه هستند نیز دیدار داشتیم، آنها هم مخالف جنگ در منطقه هستند.

وی پیش بینی خود نسبت به جنگ در سوریه را چنین بیان کرد: آمریکاییها اعلام کردهاند که قصد ساقط کردن نظام بشار اسد را ندارند که این موضوع نشان دهنده تردید آنها نسبت به جنگ است، در واقع تحرکات اخیر نیز تنها ناشی از فشارهای رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی است.