به گزارش افکارنیوز، علی جنتی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ممیزی کتاب در کشور اظهار داشت: به طور قطع با موضوع ممیزی کتاب در کشور موافقم و آن را قبول دارم چرا که این امر یک موضوع حاکمیتی است و مگر می شود که ممیزی کتاب را حذف کرد؟

وی با تاکید بر اینکه موضوعی که مد نظر بوده این است که ناشرین ممیزی کتاب را به جای قبل از نشر کتاب به بعد از آن منتقل کنند، ادامه داد: در این راستا خود ناشران باید مراقبت کنند که ضوابط رعایت شود و خلافی در این زمینه صورت نگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم ادامه داد: بعد از نشر کتاب نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه بررسی این موضوع را برعهده دارد و مشکلات این حوزه را برطرف می کند.

جنتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با زمان انتصاب مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، بیان داشت: به زودی مدیر عامل این خبرگزاری معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به اصرار خبرنگاران مبنی بر معرفی گزینه های احتمالی برای مدیر مسئولی خبرگزاری دولت گفت: قرار نیست اسامی را در رسانه ها اعلام کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم همچنین در مشکلات حوزه نشر کتاب نیز گفت: باید به ناشران کمک کرد چرا که اگر کمک نکنیم همه آنها ورشکست می شوند.

جنتی ادامه داد: امروز ناشران با توجه به گرانی کاغذ، مواد چاپ، دستگاههای چاپ و دستمزده ها دچار مشکل جدی هستند و حتی ناشران بزرگی که ۴۰ یا ۵۰ سال سابقه دارند می بینیم در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می برند.

وی با بیان اینکه مشکلات ناشران و حوزه نشر منجر به کاهش تیراژ و چاپ کتابها شده است و باید به این حوزه توجه شود، عنوان کرد: به محض انتصاب معاون فرهنگی جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه ویژه ای به مسائل چاپ، نشر و کتاب داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم همچنین در مورد ترویج فرهنگ نماز نیز بیان داشت: در این راستا ستادی به عنوان ستاد اقامه نماز در وزارت ارشاد فعال است که در سالهای گذشته تشکیل شده و خوشبختانه حرکت خوبی هم داشته است.

جنتی ادامه داد: در طول پنج سال گذشته این ستاد به عنوان ستاد ممتاز شناخته شده که به دنبال تقویت آن هستیم و هر آنچه در توان داریم را کمک خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد معرفی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اینکه آیا معاون فعلی تقویت می شود یا اینکه شخص جدیدی معرفی می شود اشاره کرد و گفت: در این زمینه ارزیابی های دقیق باید صورت گیرد و پس از ارزیابیها یا ساختار فعلی تقویت می شود و یا اینکه شخص دیگری را معرفی خواهیم کرد.

جنتی تصریح کرد: در مجموع تقویت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از برنامه های این حوزه است که یا با مدیر فعلی اتفاق خواهد افتاد و یا با مدیر جدید پیگیری خواهد شد.