ولایت‌پذیری، مهم‌ترین شاخص شیعه است

به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، حسين فدايي ظهر امروز در جمع اساتيد بسيجي دانشگاههاي استان يزد در دانشگاه پيامنور با بيان اينكه ورود به مباحث سياسي ـ اجتماعي زماني، جامعيت دارد كه ارتباط آن با مسير تاريخي در گذشته و آينده نشان داده شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران در استمرار حركت انبيا و ائمه و در نهايت به پيروزي جبهه حق منتهي ميشود.
وی تصریح کرد: اگر این شیوه، نگاه قالب باشد و به عنوان یک اصل پذیرفته شود، تحلیل مسائل از این منظر، بسیاری از زوایای مباحثمختلف را نشان خواهد داد.
نماینده مردم تهران، ری، ‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحثصدر اسلام بیان داشت: در صدر اسلام می‌بینیم که یکی از گرامی‌ترین مخلوقات خدا، حضرت علی(ع)، در شرایطی هستند که نزدیک‌ترین یارانشان نسبت به ایشان زاویه می‌گیرند و کسانی‌که به نام اسلام حیات پیدا کردند و به اعتبار اسلام مورد احترام واقع شدند و قرب و منزلت آنها به خاطر اسلام و ولایت است، رهبر واقعی امت اسلام را تنها می‌گذارند.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ تشیع مملو از مسائل گوناگون این چنینی است که تا این زمان نیز ادامه یافته و همواره برای جامعه بشری عبرت‌آموز است.
فدایی با اشاره به وقایع مختلف ۳۲ سال اخیر با طرح این سؤال که استمرار انقلاب تا کجا و خیانت دوستان انقلاب تا کجا خواهد بود، بیان داشت: جهاد شیعه محدودیت زمانی ندارد و تا زنده هستیم در جهاد و حماسه باید تلاش کنیم و هر فرد در هر شأن و منزلتی که دارد، مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در مکتب ما حتی انبیا‌ء و معصومین(ع) نیز مورد آزمایش قرار گرفتند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به مسائل عصر غیبت بیان داشت: در مسیر تاریخ بشر، اگر انسانیت به زلالی و شفافیت نرسد، مقدمات ظهور محقق نخواهد شد.
فدایی خاطرنشان کرد: ولایت‌پذیری در عصر غیبت، مهم‌ترین شاخصه شیعه است که افراد باید در صحنه عمل این تبعیت را از خود بروز دهد و به طور قطع اگر هرگونه ناخالصی چه در حوزه فکر و اندیشه و رویکردهای سیاسی و چه در حوزه فردی و اخلاقی باشد، اصل جامعه اسلامی زاویه پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه انسان شیعه ولایت‌مدار باید مجموعه خصایل نیکوی طرح شده در اسلام را داشته باشد، با بیان مصداقی افزود: نفس ساده‌زیستی مطلوب است اما کامل نیست، نفس جهاد و کوشش و خدمت به مردم مطلوب است اما کامل نیست و شیعه واقعی و ولایت‌مدار باید به همه خصایل نیکو مزین باشد.
فدایی با بیان مصداقی عنوان داشت: یکی از روحانیون مشهور اول انقلاب که مجتهد و هم مباحثه آیت‌الله سید مصطفی خمینی بود، بسیار ساده‌زیست بود و در دوران انقلاب نیز در راه‌پیمایی‌ها شرکت داشت اما حسادتش نسبت به شهید بهشتی و مقام معظم رهبری او را به جایی رساند که به دامن صدام و رژیم بعثی عراق رفت و این درس عبرتی واقعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ورود به عرصه‌های سیاسی اجتماعی اگر سازندگی لازم را برای فرد به وجود نیاورده باشد، فرد را به ورطه نابودی می‌کشاند.
وی تصریح کرد: جریان و فردی که خود را بی‌نیاز از تقلید ولی‌امر و فقیه جامع‌الشرایط بداند، دچار فساد فکری خواهد شد.
فدایی‌ همچنین مطلق‌گرایی در عرصه سیاسی را جریانی خارج از جریان اصولگرایی و مکتب شیعه دانست و اظهار داشت: این صحیح نیست که گمان کنند هر کس با ما نیست پس بر ماست.
وی بیان داشت: صفر و صد کردن عرصه اجتماعی و سیاسی و سیاه و سفید کردن این عرصه به معنای مطلق‌انگاری خود و خودمحوری است و این جریانی است که گروه‌های منحرف سیاسی از ابتدای انقلاب داشته‌اند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشیع در طول تاریخ با جریانات و انحرافات فکری بسیاری درگیر بوده است، افزود: آنچه مکتب تشیع را در طول این تاریخ پر فراز و نشیب حفظ کرده، اندیشه و مجاهدت فقها بوده است.
وی تصریح کرد: هر کس و هر جریان با هر گرایش فکری که خود را بی‌نیاز از منطق و روش فقاهت اندیشمندان اسلامی بداند، به طور قطع منحرف است.
فدایی تاکید کرد: فصل مشترک هر جریان و هر فردی که منحرف شده، این است که خود را بی‌نیاز از فقها، اسلام و ولایت فقیه دانسته است.
‌فدایی در ادامه این نشست به سؤالات اساتید حاضر در جلسه پاسخ گفت. حسین فدایی اظهار داشت: جریان انحرافی، یک جریان فاسد و فرصت‌طلب است که از یک حرکت و جریان شیطانی برخوردار شده است.
وی با بیان ادله در این زمینه بیان داشت: منحرف است زیرا در حوزه اندیشه و فکر، تبیین آن در مورد مسائل اسلامی با تفکر و منطق و روش شیعه فاصله دارد.
فدایی خاطرنشان کرد: این جریان، عصر غیبت را پایان‌ یافته و عصر حاضر را عصر حضور می‌شمارد و عصر حاضر را به عنوان عصر تبعیت از ولی فقیه و ولی امر مسلمین نمی‌شمارد. جریان انحرافی مدعی است وقتی که مستقیم از ولیعصر دستور می گیرید، چه نیازی به ولی فقیه‌ و ولی امر دارید؟ کسی که خود را اسلام‌شناس و بی نیاز از ولی امر و فقیه‌ جامع‌الشرایط می داند، منحرف است.
وی ادامه داد: مطالب دیگری نیز از جریان انحرافی و نفوذی دیده و شنیده شده که غیبیات و توسل به اجنه و شیاطینی را مطرح می کنند که در خور انسان مؤمن، شیعه، مقلد و مقید به خط فقاهت نیست.
فدایی همچنین با اشاره به سایر ادله خود در حوزه سیاسی نیز عنوان کرد: در حوزه سیاسی یک نوع نگاه و نگرش تضادگرا یعنی صفر و صد کردن عرصه اجتماعی و سیاسی و سیاه و سفید کردن این عرصه یعنی هرکس که با ما نیست، پس برماست، وجود دارد که این به معنای مطلق‌نگاری خود و خودمحوری است و چنین انسانی در حقانیت خود شکل ندارد و دیگران را دارای اشکال می داند و این تفکری است که جریان‌های منحرف سیاسی از ابتدای انقلاب اسلامی داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: تضادگرایی و دسته‌بندی کردن به آرایشی در جامعه منتهی می شود که در آن جامعه اشرافی و جامعه مستضعفان را در مقابل یکدیگر قرار می دهد و جامعه را به دو دسته تقسیم‌بندی می کند.
فدایی ادامه داد: حزب توده، منافقین و مارکسیست‌ها نیز جامعه را به دو قسمت تقسیم می کردند که یک طرف کارگران و طرف دیگر سرمایه‌داران قرار داشتند و این نگاه امروز به نگاه آنها نزدیک است.
وی همچنین یادآور شد: امروز جریان انحرافی به نادرستی می‌گوید ۴ تا ۵ میلیون آرای یکی از نامزدهای ریاست جمهوری متعلق به متدینین و بقیه آرا را وی به ذات به دست آورده است.
فدایی ادامه داد: فکر و اندیشه‌ای که این تفکر را تئوریزه و تبلیغ می‌کند به ولایت فقیه اعتقادی ندارد و معتقد است اگر متدینان و رهبری و روحانیت از این نامزد حمایت کردند، باعثریزش آرای او شد اما به نظر من اگر برخی آدم‌های فاسد خود را به او نمی چسباندند، آرای او ۴ تا ۵ میلیون بیشتر می‌شد.
وی همچنین گفت: جریان انحرافی یک جریان قدرت‌طلب است. زیرا در به کارگیری مسئولیت‌هایی که امانت الهی است و انسان‌های سالم و صالح باید عهده‌دار آن باشند، هیچ ضابطه ارزش‌گرایی را قائل نیست و تنها می‌خواهد این افراد تابع باشند و تنها حفظ قدرت برایش از هر مسئله‌ای مهم‌تر است.
فدایی تصریح کرد: قانع بودن صرف بدون مبانی اولیه به طور قطع اشکال دارد.
فدایی تصریح کرد: این عقاید شیطانی است زیرا مجموعه آنچه مطرح شد در فضایی از توجیهات دینی، توجیهات غیبی، به کارگیری طلسم و تسخیر اجنه و … سامان پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: حرکات منحرف و شیطانی جریان انحرافی برگرفته از غیبیات و عرفان‌های کاذب و توسل به حضرت مهدی(عج) به شکل من‌ درآوردی و خودساخته و خود پرورش داده است و این فکر عقبه اجتماعی ندارد.
فدایی عنوان کرد: مردم متدین و حز‌ب‌اللهی هنگامی که این مسائل را می بینند از این جریان و چهره های منصوب و شاخص آن فاصله می گیرند.