رييس اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران گفت: راننده حادثه تصادف در بزرگراه يادگار امام (ره )بايد مشمول حداكثر مجازات تعزيري شود.

' بهمن کشاورز ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه راننده خودرو از سرعت مجاز فراتر رفته و احتمال تصادف با این سرعت وجود داشته است این مساله از عوامل تشدید مجازات محسوب و باید حداکثر مجازات تعزیری در حق راننده خاطی لحاظ شود.

این حقوقدان و استاد دانشگاه اضافه کرد: در قانون فعلی، قاضی باید بین حداقل و حداکثر مجازات تعزیری، مجازات هایی را انتخاب کند اما در قانون جدید این مجازات ها فرموله شده است و قاضی می تواند بر اساس نوع وقوع تخلف، مجازاتی را انتخاب کند.

بهمن کشاور تصریح کرد: بر اساس قانون، راننده خاطی باید ضمن پرداخت دیه افراد کشته شده، خسارت وارد بر خودروی مقابل را نیز پرداخت کند.
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ادامه داد: همچنین این فرد طبق قانون باید به دو تا سه سال حبس تعزیری محکوم شود.

ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز - سه شنبه - یک خودروی زانتیا که از سمت شمال به جنوب اتوبان یادگار امام در حال حرکت بود با پروازی سهمگین به لاین مخالف اتوبان که یک دستگاه خودروی پراید در حال حرکت بود، فرود آمد و سپس با یک دستگاه پژو و همچنین یک دستگاه نیسان برخورد کرد.
بر اثر این برخورد، راننده خودروی پراید و سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، سرعت خودرو زانتيا را ۱۸۰ كيلومتر در ساعت اعلام كرده است.