برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهید مطهری

به گزارش افکار به نقل از رسا، محمدرضا جعفری جلوه، قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی شهید استاد مطهری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری با مراجع تقلید و علما در قم به ارائه گزارشی از برنامههای این ستاد پرداخت و بر بزرگداشت و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار تاکید کرد.

وی جشنواره شعر گلواژه های مطهر را از جمله برنامه‌های مهم این ستاد برشمرد و اظهار داشت: جشنواره شعر ویژه شهید مطهری را امسال برای نخستین بار با عنوان «گلواژه های مطهر» برگزار می‌کنیم.

جعفری جلوه افزود: این جشنواره با حضور شاعران و هنرمندان برتر برگزار خواهد شد تا شاعران برتر در این خصوص تجلیل شوند.

وی برگزاری بزرگداشت شهید مطهری در ۱۰۰ دانشگاه را از دیگر برنامه‌های ستاد یادواره استاد مطهری برشمرد و ادامه داد: البته همایش های دیگری در دانشگاه تهران و یکصد دانشگاه دیگر کشور، با عناوین مختلف و به منظور بزرگداشت شهید مطهری برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود.

قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی شهید استاد مطهری با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه از نام گذاری شعار این ستاد به عنوان شهید مطهری و بیداری اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به اتفاقات خاورمیانه و از آن جایی که شهید مطهری نقش غیر قابل انکاری در بیداری اسلامی داشت، شعار اصلی این ستاد در سال جاری «مطهری و بیداری اسلامی» است.

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های متعدد و مختلف در حوزه علمیه قم خبر داد و افزود: همایشی به مناسبت بزرگداشت روز ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور علما، روحانیان، ‌طلاب و فرهنگیان در قم برگزار می‌شود.

جعفری جلوه گفت: از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه همایشی به مناسبت بزرگداشت شهید مطهری و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری در مدرسه علمیه قیضیه برگزار خواهد شد که افزون بر آن برنامه ویژه‌ای در جوار مزار آن شهید در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع) هم همایشی از سوی ستاد بزرگداشت شهید مطهری برگزار خواهد شد.

جعفری جلوه برگزاری همایش حکمت مطهر را از دیگر برنامههای این ستاد عنوان کرد و گفت: این برنامه هرساله در سالن همایش های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تهران برگزار می شود و امسال نیز یکی از برنامه های اصلی ستاد خواهد بود که مهمانان برجسته ای در آن شرکت خواهند داشت.