به گزارش افکارنیوز، علی لطیفی در رابطه با عملکرد این تیم و بازیهای اخیرش گفت: من از ابتدای فصل امیدی به تیم استقلال نداشته ام و این مسئله به شرایط استقلال و فشارهایی که رویش است ربطی ندارد به نظرم تیم استقلال وارد بحران شده است و این بحران علت عملکرد ضعیف این تیم در بازی با ذوب آهن را نیز شامل می شود.

وی در ادامه گفت: از میان مشکلات و فشارهایی که برروی استقلال است می توان به چندین مشکل اصلی این تیم اشاره کرد که از نظر من به ترتیب اولویت عبارت اند از:

۱ - میالنگین سنی بالای بازیکنان این تیم که باعثمی شود شور و نشاط لازم را نداشته باشد.

۲ - تیم استقلال تمرینات بدن سازی مناسبی نداشته و این عامل عملکرد استقلال را چند برابر کاهش می دهد.

۳ - بازیکنان این تیم زمان لازم را برای استراحت و بازسازی خود نداشته اند و تعطیلی هم برای این بازیکنان وجود نداشته و همین عامل در پائین آوردن عملکرد این تیم بسیار مؤثر است.

۴ - بحثبحثهای حاشیه ای و روابط سردی که در این تیم وجود دارد به ویژه رابطه سرد بین فرهاد مجیدی و قلعه نوعی عملکرد این دو را به شدت کاهش می دهد و این عامل باعثمی شود که در سکوهای این تیم دو دستگی به وجود بیاید و همین دو دستگی است که آفت اصلی این تیم محسوب می شود و پنجمین مورد که خود را لازم به اشاره آن می کنم مشکلات مالی این تیم است که باعثمی شود رضایت بازیکنان از تیم افت کند و این تیم به نتایجی که می خواهد دست پیدا نکند.

وی در ادامه گفت: نباید از حق بگذریم مدیر عامل باشگاه استقلال بسیار خوب بوده و نقش تاثیر گذاری در این تیم داشته است و در حفظ و اضافه کردن بازیکنان به این تیم خوب عمل کرده است.

علی لطیفی در ادامه خاطر نشان کرد: ما نباید فراموش کنیم که ستاره هایی مثل مهدی رحمتی هم وجود دارند که بازی خوبی ارائه می دهند و تیم استقلال را از گرفتاری های بیشتر در آورده اند.

علی لطیفی در رابطه این که در بازی روز پنج شنبه با انتخاب حدادی فر به عنوان بهترین بازیکن موافق بودید گفت: با توجه به این که او در رهبری و لیدری تیم خوب عمل کرد و یک گل هم به ثمر رساند با انتخابش به عنوان بهترین بازیکن موافقم البته بازیکنان مناسب دیگری هم بودند.

لطیفی در مورد داوری این بازی اضافه کرد: داوری این بازی بی عیب و نقص نبود و به نظرم در این برد که اگر اشتباهی هم برد به نفع دو طرف بود و باید قبول کنیم که عملکرد تیم استقلال ضعیف بود و مشکلات فنی را نباید به حساب داوری بگذاریم.

علی لطیفی در پایان در مورد تیم بوریرام و بازی پیش رو بین استقلال و بوریرام را صحبت کرد و گفت: بوریرام تیم قدری است و بازیکنان شوت زن و خوبی دارد اما تیم استقلال در بازی گذشته ساختار دفاعی ضعیفی داشت و خط میانی استقلال هم لیدر و مدیر مناسبی نداشت و در خلق موقعیت هم ضعیف عمل کرد من پیشنهاد دارم که استقلال برای موفقیت باید دست به ضد حمله بزند و روی ضد حمله تمرکز بیشتری نشان دهد به نظرم اگر تیم استقلال تلاش خود را بکند ۴۰ درصد برد با استقلال است و در مقابل ۶۰ درصد شانس تیم بود با تیم بوریرام است.