فرزاد فرزین از اجرای کنسرت ۳Dmapping گفت

به گزارشافکارنیوز، فرزاد فرزین درباره اجرای کنسرت خود که قرار است آن را به شیوه ۳Dmapping در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه ببرد به خبرنگار مهر گفت: من در اجرای این کنسرت که برای اولین بار در خاورمیانه با این سبک انجام خواهد شد، دو قطعه جدید برای مردم خواهیم داشت. یکی از این قطعات " شوخی " نام دارد که به زودی هم وارد بازار خواهد شد و دیگری را بعدا اعلام خواهم کرد. البته در این کنسرت ۱۳ آهنگ دیگر هم خواهم خواند.

وی همچنین درباره جزییات اجرای این کنسرت به شیوه ۳Dmapping توضیح داد: هریک از این تجهیزات زاویه نور و و امکان خاصی را برای تشکیل تصاویر سه بعدی تشکیل می دهد اما ما هنوز هیچ‌یک از این تجهیزات را نداریم و باید ساخته شود.

فرزین در پاسخ به اینکه پس چگونه می‌خواهید تا ۱۸ مهرماه به این امکانات دسترسی پیدا کنید؟ بیان کرد: قبل از این هم زمانیکه با کیوان ملک مطیعی کارگردان این اجرا صحبت شد فکر می کردیم توانایی این اجرا را نداشته باشیم چون اجرای کنسرت ۳Dmapping آن هم به صورت اورجینال در ایران امکانپذیر نیست. حتی اجراهایی که به این شیوه تاکنون در منطقه خاورمیانه بوده است توسط خوانندگان و آهنگسازان خارج از این منطقه اجرا شده و نه از بومیان خود خاورمیانه، ولی دوستان من در تلاش هستند که این اجرا را طبق برنامه اعلام شده و با بهترین کیفیت روی صحنه ببریم.

این خواننده پاپ کشور با اشاره به امکانات، دکورهای عظیم و پروژکشن‌هایی که برای این کنسرت نیاز است، گفت: من در اغلب کارهایم ریسک کرده ام و اکثر اجراهایم هم با دیگر خواننده ها متفاوت بوده است. دوست داشتم در این اجرا هم ریسک خود را تکمیل کنم هرچند ممکن است با وجود کمبود امکاناتی که داریم نتوان به سطح بین المللی این اجراها نزدیک شد اما همین قدر هم که برای این منظور تلاش شود برای جامعه موسیقی ما بسیار مفید است.

فرزین همچنین به جزییات کنسرت ۳Dmapping خود اشاره و بیان کرد: اجرای کنسرت مثل فوتبال قواعدی دارد که باید از آنها پیروی کرد و اجرای این کنسرت هم هرچند در ایران با توجه به مشکلات هماهنگی ها و محدودیت های سالن های کنسرت بسیار سخت است اما هدف ما این است که آن را برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: در این کنسرت ما از جذابیت های بصری و المانهای خاص این نوع اجراها بهره خواهیم برد که بعضی از آنها مربوط به میزانسنها و سناریوهای آهنگهایی است که اجرا می شود و غیر از آن ویژگی ها و موارد دیگری نیز وجود دارد که برای غافلگیری مخاطب نمی توان قبل از اجرا درباره آنها صحبت کرد و خود تماشاگران باید در صحنه و به صورت زنده آن را ببینند.